Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 08:42Att fälgarna slits har aldrig varit ett reellt argument mot fälgbromsar i min lilla cykelvärld. Har man det problemet verkar man bromsa för mycket eller så gillar man teorierna mer än praktiken.
Och ja, jag har cyklat mycket i lera, salt, grus och annat
Att fälgarna slits har aldrig varit ett reellt argument mot fälgbromsar i min lilla cykelvärld. Har man det problemet verkar man bromsa för mycket eller så gillar man teorierna mer än praktiken.
Och ja, jag har cyklat mycket i lera, salt, grus och annat
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 09:50Froglegs.
Froglegs.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 10:18Appropå det här med bromsar; det finns ju även CX med skivbromsar, Surly, Nishiki m.fl. Givet att de inte är godkända för tävling i klassen CX så kombinerar man CX ergonomi med bra bromsverkan... Men det blir ju lite extra vikt vilket kanske suger när man
Appropå det här med bromsar; det finns ju även CX med skivbromsar, Surly, Nishiki m.fl. Givet att de inte är godkända för tävling i klassen CX så kombinerar man CX ergonomi med bra bromsverkan... Men det blir ju lite extra vikt vilket kanske suger när man
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 10:21Raymond, tack för tipset!
Raymond, tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 19:11Har själv en cross ( Cicli b Cross Ultegra från Radsport Bornmann /Tyskland) och jag är OTROLIGT nöjd med den.
På sommaren sätter jag på slicks och den känns som vilken racer som helst, lätt, snabb och bra. Sen när det blir höst/vinter så är det bara att
Har själv en cross ( Cicli b Cross Ultegra från Radsport Bornmann /Tyskland) och jag är OTROLIGT nöjd med den.
På sommaren sätter jag på slicks och den känns som vilken racer som helst, lätt, snabb och bra. Sen när det blir höst/vinter så är det bara att
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 19:15Helena, hur många fälgar har du slitit ut?
Du har inte skivbromsar o är dagligdags inblandad i diverse olyckor?
Helena, hur många fälgar har du slitit ut?
Du har inte skivbromsar o är dagligdags inblandad i diverse olyckor?
Quote from Funbeat user on 19 February 2009, 08:56Jag köpte CX i början på januari. Vad gäller bromsverkan så tar mina DA betydligt bättre än CXbromsarna dock så är det inga som helst problem att nita ordentligt om det behövs. Jag kör den som pendlare och vinterträningscykel. Har precis kört 100 mil, fäl
Jag köpte CX i början på januari. Vad gäller bromsverkan så tar mina DA betydligt bättre än CXbromsarna dock så är det inga som helst problem att nita ordentligt om det behövs. Jag kör den som pendlare och vinterträningscykel. Har precis kört 100 mil, fäl
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 22:13Nu riskerar jag att skämma ut mig ordentligt med en fråga.
Kan man göra om en racer till en cx genom att byta ut hjulen (alt. däcken)?
Nu riskerar jag att skämma ut mig ordentligt med en fråga.
Kan man göra om en racer till en cx genom att byta ut hjulen (alt. däcken)?
Quote from ellen olsson on 20 February 2009, 22:15Nope.
Nope.
Quote from Funbeat user on 20 February 2009, 23:38"Nu riskerar jag att skämma ut mig ordentligt med en fråga.
Kan man göra om en racer till en cx genom att byta ut hjulen (alt. däcken)?"
Skillnaden är mer än så. Oftast behöver ramen vara lite kraftigare också så att den inte går av om man är ute och c
"Nu riskerar jag att skämma ut mig ordentligt med en fråga.
Kan man göra om en racer till en cx genom att byta ut hjulen (alt. däcken)?"
Skillnaden är mer än så. Oftast behöver ramen vara lite kraftigare också så att den inte går av om man är ute och c