Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcyclocross
You need to log in to create posts and topics.

Oj, jag såg inte äns att vi hade samma namn, vilket sammanträffande... Och vilken röra det blev!
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag rörde till det :p
Har du kikat något på en cross som du är intresserad av? Anledning till att det blev en cross för

det står lite mellan en mtb eller racer men en cyclocross vore ju perfekt. enda anledningen för en mtb är grusvägarna. ingen direkt skogskörning.

Jag körde Finnmarksturen på en cross, det funkade hyggligt. Körde förbi många på vägarna, tappade i skogen. Ska du bara köra på vägar (även om de är av grustypen) behöver du ingen MTB (tycker jag).

måste bara säga att jag är grymt impad att du fixa finnmarken på cx, iskogen utför då skakar även en framdämpad mtb så plomberna far åt alla håll och synen är dimmig som värsta krogsvängen. vet att jag körde jämt med en cx på bockstensturen för en massa

Jag skulle nog säga att du ska satsa på en cross om du vet av dig att du kommer cykla grusvägar med.
Jag var ut och cyklade bara en lite sväng igår med min nyuppackade cross, här är det snö och is på vägen men den gick alldeles utmärkt att cykla på ändå,

Jag körde MTB på senaste Finnmarksturen. Klubbkompisen Karl-Oskar körde cross. Om vi har likvärdiga cyklar drar han ifrån mig hur lätt som helst, men nu hängde jag med rätt bra. Tyder på att en MTB är överlägsen en cross på Finnmarksturen.

Jag tror också att en MTB är bättre än en cross på FM. Det var mest intressant att testa, det blev bara en gång. Ska man göra det rekommenderar jag extra bromshandtag uppe på styret, det underlättade mycket i nedförsbackarna.

Aha. Vad är det som gör att MTB är bättre än CX och i vilka lägen? Är inte en MTB tyngre och klumpigare än en CX och i sådana fall måste det finnas saker med en MTB som väger upp...???

På FM dvs Finnmarksturen är en MTB bättre, aldrig annars 😉

Varför?