Quote from Guest on 7 March 2011, 22:25Tänker göra tjejklassikern och börjar undra lite över cyklingen (resten vet jag att jag fixar). Inser att jag inte cyklat långt på typ tjugo år och att den cykel jag har är en treväxlad Kronan. Mina frågor är således:
Klarar en cykelnovis att ta sig runt
Tänker göra tjejklassikern och börjar undra lite över cyklingen (resten vet jag att jag fixar). Inser att jag inte cyklat långt på typ tjugo år och att den cykel jag har är en treväxlad Kronan. Mina frågor är således:
Klarar en cykelnovis att ta sig runt
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 22:35Här har du en länk där detta avhandlades nyligen:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=960874
Här har du en länk där detta avhandlades nyligen:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=960874
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 09:00Om sitta bekvämt verkligen är det viktigaste så fundera på en liggcykel.
Bekvämlighet och att man knappt känner av motvind var anledningen att jag valde en sådan.
Har du tänkt cykla VR i år krävs specialtillstånd, möjligt att det är för sent att ordna f
Om sitta bekvämt verkligen är det viktigaste så fundera på en liggcykel.
Bekvämlighet och att man knappt känner av motvind var anledningen att jag valde en sådan.
Har du tänkt cykla VR i år krävs specialtillstånd, möjligt att det är för sent att ordna f
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 10:57Såg ganska många ta sig i mål på en kronan eller liknande faktiskt, varken med slicks eller racerstyre 😉
Såg ganska många ta sig i mål på en kronan eller liknande faktiskt, varken med slicks eller racerstyre 😉
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 11:30På Tjejvättern finns alla möjliga sorters cyklar! Och utstyrslar.
På Tjejvättern finns alla möjliga sorters cyklar! Och utstyrslar.
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 13:10Tja, kanske denna då:
BILD:https://d3qcduphvv2yxi.cloudfront.net/assets/494640/lightbox/fe5ba0e6649c72a59bb0d6f93db11bed.jpg?1277025422
Tja, kanske denna då:
BILD:https://d3qcduphvv2yxi.cloudfront.net/assets/494640/lightbox/fe5ba0e6649c72a59bb0d6f93db11bed.jpg?1277025422
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 23:33"Tänker göra tjejklassikern och börjar undra lite över cyklingen (resten vet jag att jag fixar)."
Eftersom du inte verkar se resten av tjejklassikern som nåt särskilt svårt så gissar jag att det inte blir några större problem för dig att komma runt på tj
"Tänker göra tjejklassikern och börjar undra lite över cyklingen (resten vet jag att jag fixar)."
Eftersom du inte verkar se resten av tjejklassikern som nåt särskilt svårt så gissar jag att det inte blir några större problem för dig att komma runt på tj
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 21:17Varför inte hyra? Jag ska också köra tjejvättern för första gången, körde Vårgårda Velofondo 6 mil förra sommaren på en seg gammal cykel. Det gick ju bra men tog lång tid! Har därför hyrt en racer för att testa och kan sedan köpa ut den om jag gillar den.
Varför inte hyra? Jag ska också köra tjejvättern för första gången, körde Vårgårda Velofondo 6 mil förra sommaren på en seg gammal cykel. Det gick ju bra men tog lång tid! Har därför hyrt en racer för att testa och kan sedan köpa ut den om jag gillar den.
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 08:45En racer gör ju det hela betydligt roligare:-)
Köpte min Merida Road när jag gjorde tjejklassikern för 4 år sedan. Tjejvättern var då superkul. Har cyklat tjejvättern sedan dess förra året blev det dessutom hela vättern runt och så är det tänkt att bli ä
En racer gör ju det hela betydligt roligare:-)
Köpte min Merida Road när jag gjorde tjejklassikern för 4 år sedan. Tjejvättern var då superkul. Har cyklat tjejvättern sedan dess förra året blev det dessutom hela vättern runt och så är det tänkt att bli ä
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 09:12Kanske fel dag att testa också, du kanske inte alls trivs med cykeln får ont osv. Inte roligt att cykla 10 mil då....
Kanske fel dag att testa också, du kanske inte alls trivs med cykeln får ont osv. Inte roligt att cykla 10 mil då....