Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 09:20Om man _aldrig_ har cyklat racer förrut är Tjejvättern definitivt helt fel dag att prova. Det är tillräckligt trafikfarligt som det är. Minst 5 provturer på racer innan, gärna mer. Det är vingligare än en vanlig cykel i början, knepigt att växla och broms
Om man _aldrig_ har cyklat racer förrut är Tjejvättern definitivt helt fel dag att prova. Det är tillräckligt trafikfarligt som det är. Minst 5 provturer på racer innan, gärna mer. Det är vingligare än en vanlig cykel i början, knepigt att växla och broms
Quote from Rasmus Olsson on 11 March 2011, 10:25Maria, vi förutsätter alla att den som ger sig ut på ett motionslopp faktiskt har tränat inför det på samma cykel och med samma utrustning som ska ske på själva loppet. Allt annat är bara dumt.
Maria, vi förutsätter alla att den som ger sig ut på ett motionslopp faktiskt har tränat inför det på samma cykel och med samma utrustning som ska ske på själva loppet. Allt annat är bara dumt.
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 10:45Bruse: Ja, vi vet det. 🙂 Det här var mest menat till den som nu eventuellt trodde att det kanske var en bra idé att hyra en racer bara till Tjejvättern, typ som man gör med våtdräkt till Vansbro.
Bruse: Ja, vi vet det. 🙂 Det här var mest menat till den som nu eventuellt trodde att det kanske var en bra idé att hyra en racer bara till Tjejvättern, typ som man gör med våtdräkt till Vansbro.
Quote from Rasmus Olsson on 11 March 2011, 10:46Ah, just det...
Ah, just det...
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 12:30Nu finns det faktiskt en del _verkligt_ tuffa tanter på Tjejvättern, de kommer dit kvällen före eller på morgonen, hämtar nummerlappen och sin hyrda treväxlade eller enväxlade vanliga cykel, och sätter igång när deras startttid kommer ...
Fast det är inte
Nu finns det faktiskt en del _verkligt_ tuffa tanter på Tjejvättern, de kommer dit kvällen före eller på morgonen, hämtar nummerlappen och sin hyrda treväxlade eller enväxlade vanliga cykel, och sätter igång när deras startttid kommer ...
Fast det är inte
Quote from Rasmus Olsson on 11 March 2011, 13:01Som nån skrev, det går att cykla Vättern på gamla stålcyklar. Vet ett gäng so körde på fixedgear. Allt går. Men det handlar väl om hur skönt roligt och snyggt det är.
Som nån skrev, det går att cykla Vättern på gamla stålcyklar. Vet ett gäng so körde på fixedgear. Allt går. Men det handlar väl om hur skönt roligt och snyggt det är.
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 13:04Som jag skrev, verkligt tuffa - men inget jag rekommenderar.
Som jag skrev, verkligt tuffa - men inget jag rekommenderar.
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 22:15Ingrid: Tar du med egna pedaler till din hyr-racer? Eller ingår skor i hyran?
Har köpt egna skor som passar både till den hyrda racern och min vanliga MTB. Klart man måste hyra några månader innan för att träna på samma cykel som man använder tycker jag
Ingrid: Tar du med egna pedaler till din hyr-racer? Eller ingår skor i hyran?
Har köpt egna skor som passar både till den hyrda racern och min vanliga MTB. Klart man måste hyra några månader innan för att träna på samma cykel som man använder tycker jag
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 15:11Min mormor cyklade varberg-nässjö-gränna-borås-varberg på damcykel på landsvägar och grusvägar 1936.
Min mormor cyklade varberg-nässjö-gränna-borås-varberg på damcykel på landsvägar och grusvägar 1936.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 15:20Det var inte runt Vättern!
Det var inte runt Vättern!