Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 22:28En väninna cyklade VR på en singlespeed förra året.En annan väninna cyklade TV på sin mans racer som hon suttit på en gång förut. Det gick utmärkt för båda!
En väninna cyklade VR på en singlespeed förra året.En annan väninna cyklade TV på sin mans racer som hon suttit på en gång förut. Det gick utmärkt för båda!
Quote from Funbeat user on 16 March 2011, 09:19Jag cyklade Tjejvättern på min mans touringcykel, som en racer, men lite kraftigare ram, försedd med krypdrev och fästen för packning. Han är lite längre än jag, det räckte med att sänka sadeln lite, men den kunde varit lite mindre ...
Jag cyklade Tjejvättern på min mans touringcykel, som en racer, men lite kraftigare ram, försedd med krypdrev och fästen för packning. Han är lite längre än jag, det räckte med att sänka sadeln lite, men den kunde varit lite mindre ...
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 18:01Tack för svar och tips! Har inte gjort ett dugg åt cykelfrågan än, är mest inriktad på att komma ut och springa igen efter vinterns skidåkning. Just nu lutar jag åt att köra de där tio milen på min Kronan, främst av ekonomiska skäl men också för att jag e
Tack för svar och tips! Har inte gjort ett dugg åt cykelfrågan än, är mest inriktad på att komma ut och springa igen efter vinterns skidåkning. Just nu lutar jag åt att köra de där tio milen på min Kronan, främst av ekonomiska skäl men också för att jag e
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 18:04Bekvämast? En ny(inköpt) cykel som är vald och injusterad för att passa just dig precis.
Rätt höjd, rätt ramlängd, rätt sadel som ställts in, rätt avstånd till styret och rätt bredd osv ...
Nu kan någon fylla i med var du landar troligen 😉 Sedan ska du
Bekvämast? En ny(inköpt) cykel som är vald och injusterad för att passa just dig precis.
Rätt höjd, rätt ramlängd, rätt sadel som ställts in, rätt avstånd till styret och rätt bredd osv ...
Nu kan någon fylla i med var du landar troligen 😉 Sedan ska du
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 18:20Håller med Lingling. En ny cykel som inte väger så mycket och är lätt att trampa, gärna många växlar. Välpumpade släta däck. Å så riktiga cykelbrallor.
Håller med Lingling. En ny cykel som inte väger så mycket och är lätt att trampa, gärna många växlar. Välpumpade släta däck. Å så riktiga cykelbrallor.
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 18:39Jag cyklade tjejvättern (100 km) på strax under 5 h med min treväxlade Monark för något år sedan. Inga problem! Å då stannade jag ändå i varje kontroll och drack lite kaffe 🙂
Jag cyklade tjejvättern (100 km) på strax under 5 h med min treväxlade Monark för något år sedan. Inga problem! Å då stannade jag ändå i varje kontroll och drack lite kaffe 🙂
Quote from Funbeat user on 17 March 2011, 19:08Om man inte stressar så går det utmärkt att köra på en Kronan eller liknande. Fast det är ju roligare att åka lite fortare.
Om man inte stressar så går det utmärkt att köra på en Kronan eller liknande. Fast det är ju roligare att åka lite fortare.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 10:15Sitter du bekvämt på din treväxlade, dvs allt är väl injusterat, och du har en sadel du står ut med att sitta på i 4-5 timmar (eller mer) så fungerar det. Har man bra kondition och är stark i benen och är van att cykla länge på den så är det inga problem.
Sitter du bekvämt på din treväxlade, dvs allt är väl injusterat, och du har en sadel du står ut med att sitta på i 4-5 timmar (eller mer) så fungerar det. Har man bra kondition och är stark i benen och är van att cykla länge på den så är det inga problem.