Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel till cykelvasan
You need to log in to create posts and topics.

En MTB hade jag valt och en hardtail. Jag cyklar på en Scott scale vilken nu får rekommenderas förtredje gången i denna tråd. Köper du en scale så blir du inte besviken iallafall det kan jag säga.

Lycka till och cykelvasan är super-rolig tycker jag.

Någon som vet var man kan få tag i en sån här hardtail? Funderar på att köpa ny cykel och gärna då en som man kan använda till cykelvasan. Har funderat på att köra den och då kanske jag lika väl ska satsa på att köpa en cykel som funkar till det med.

@David

Jag är verkligen ingen kung på däck så jag vet inte hur mycket mina rekommendationer är värda 🙂 Men kommer i alla fall att testa att köra på just Race King 2.0" (UST-varianten på mina nya Fulcrum Red Metal 3-hjul). Så som det var förra året var

> Box; finns massor att välja på både nya och på blocket mfl begagnade, är sen lite vilken budget och ambition man har.

För att genomföra och överleva CykelVasan så behövs inga proffs grejer men en budget på 5-10k är nog att önska.

Viktigast annars är a

Cykelvasan körs lämpligen på "räjsig" MTB eller CX. Jag körde hardtail förra året men kommer köra heldämpat i år. Inte för att heldämpat behövs, utan för att jag trivs bättre på den cykeln.

Däckvalet kan komma att vara avgörande däremot. Sist körde jag

Vilka race King var det? och vilken storlek? 2.0 " eller 2.2" ?

@mattias

tack för info, ska kolla lite på UST varianten nu.

Kör hårt!!

Nu blev jag osäker bara för att du frågade. Kan kolla hemma, men 2,2 tror jag.
Gummiblandning minns ej, men inte black chili utan den andra.

http://forumbilder.se/Templates/Pages/Showcase.aspx?iid=51120111014401c18&tag=Raceking

edit: hittade en bild. 2,

Vad är CX för något (för mig är det en gammal bil av märket Citroen;)) vad är skillnaden mellan MTB och CX?. Är total novis vad gäller denna typ av cykling så jag blir lite kallsvettig när ni börjar skriva om olika däckdimensioner och gummiblandningar etc

CX är förkortning av cyclocross, ser ut (till exempel) så här.
BILD:http://clarkcycles.com/images/damien-clark-cyclocross.jpg

Edit: Bytte bild.