Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 13:35Diskussionerna runt däck och gummiblandningar kanske var lite OT med tanke på din ursprungliga fråga 🙂
CX står för CycloCross och är i princip en racer fast med lite "snällare" geometri, robustare ram och kraftigare fälgar med plats för grövre däck. Fi
Diskussionerna runt däck och gummiblandningar kanske var lite OT med tanke på din ursprungliga fråga 🙂
CX står för CycloCross och är i princip en racer fast med lite "snällare" geometri, robustare ram och kraftigare fälgar med plats för grövre däck. Fi
Quote from Rasmus Olsson on 11 March 2011, 13:39Sen kan MTB delas upp i flera grupper. Exempelvis singlespeed, en enväxlad mtb, med antingen dämpning fram eller stel gaffel Det nya är 29:ers, mtb med 28" hjul men som kallas 29".
En dämpad mtb med över 100 mm slag, uppåt 150 mm fram och bak, allas AM,
Sen kan MTB delas upp i flera grupper. Exempelvis singlespeed, en enväxlad mtb, med antingen dämpning fram eller stel gaffel Det nya är 29:ers, mtb med 28" hjul men som kallas 29".
En dämpad mtb med över 100 mm slag, uppåt 150 mm fram och bak, allas AM,
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 13:51@ Daniel Sjödin
Dem ser snabba och fina ut...får nog bli ett par sådana...kanske i Pro-tection modellen för att minimera punkteringsrisk.
@ Daniel Sjödin
Dem ser snabba och fina ut...får nog bli ett par sådana...kanske i Pro-tection modellen för att minimera punkteringsrisk.
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 15:03@ David F
Jag är jäkligt nöjd med däcken. Efter cykelvasan har de fått rulla som pendlardäck på asfalt under hösten tills dubbdäcken åkte på.
@ David F
Jag är jäkligt nöjd med däcken. Efter cykelvasan har de fått rulla som pendlardäck på asfalt under hösten tills dubbdäcken åkte på.
Quote from Funbeat user on 13 March 2011, 20:59Tack för era utömande svar 🙂 Nu vill jag bara hitta en bra begagnad till rätt pris
Tack för era utömande svar 🙂 Nu vill jag bara hitta en bra begagnad till rätt pris
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 20:40vad tror ni om en canyon hardtail 6,0 strax under 10tusen??
vad tror ni om en canyon hardtail 6,0 strax under 10tusen??
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 09:38Canyon gör jäkligt fina cyklar där man får mycket för pengarna!
Se till att mäta ordentligt bara och kontakta gärna Canyon om du är osäker på storleken.
Canyon gör jäkligt fina cyklar där man får mycket för pengarna!
Se till att mäta ordentligt bara och kontakta gärna Canyon om du är osäker på storleken.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 10:06Sedan gäller det att få cykeln levererad i tid också.
Sedan gäller det att få cykeln levererad i tid också.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 12:30bra david,du missar inte mycket du:)
bra david,du missar inte mycket du:)