Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 17:45Andreas: Ja, Det brukar underlätta med lilla-lilla vid bakhjulsmontering!
Du kanske skulle haka på någon gammal halvdöd gubbe som har tävlat innan.
Ibland så kan de dela med sig av guldkornen även om de är halvblinda.
Andreas: Ja, Det brukar underlätta med lilla-lilla vid bakhjulsmontering!
Du kanske skulle haka på någon gammal halvdöd gubbe som har tävlat innan.
Ibland så kan de dela med sig av guldkornen även om de är halvblinda.
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 19:25Det som tar tid med att byta hjul är att justera om bromsklossarna. Olika fälgbredd och små variationer i fälgradie gör att det blir ganska stora skillnader mellan olika hjul. Därför undviker jag det så lång det är möjligt. Att byta hjul är en procedur so
Det som tar tid med att byta hjul är att justera om bromsklossarna. Olika fälgbredd och små variationer i fälgradie gör att det blir ganska stora skillnader mellan olika hjul. Därför undviker jag det så lång det är möjligt. Att byta hjul är en procedur so
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 19:34David - Hehe, ja stalltips brukar vara surt förvärvade så de tackar man inte nej till. Problemet är nog att hålla samma hastighet under tillräckligt lång tid, kunna prata och lyssna, innan man blir frånåkt.
David - Hehe, ja stalltips brukar vara surt förvärvade så de tackar man inte nej till. Problemet är nog att hålla samma hastighet under tillräckligt lång tid, kunna prata och lyssna, innan man blir frånåkt.
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 19:39Då köper man Lightweight reserv, träning och tävlingshjul så slipper man byta klossar och meka.
Då köper man Lightweight reserv, träning och tävlingshjul så slipper man byta klossar och meka.
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 19:42Tror inte Lightweight gör 26"-hjul... 😉
Tror inte Lightweight gör 26"-hjul... 😉
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 20:06På tal om ADA: http://www.prorider.org/cyclists.html
På tal om ADA: http://www.prorider.org/cyclists.html
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 21:57Väldigt vad den här tråden spretade iväg... Jag tycker själv om den typen av cykel som Marie har tittat på. Har en Nishiki 501 med några år bakom sig och den har fungerat fint i över 300 mil, men ekrarna har gått hårt åt...
Den här diskutionen kring bo
Väldigt vad den här tråden spretade iväg... Jag tycker själv om den typen av cykel som Marie har tittat på. Har en Nishiki 501 med några år bakom sig och den har fungerat fint i över 300 mil, men ekrarna har gått hårt åt...
Den här diskutionen kring bo
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 22:06Skivbromsar kräver tvärt om mindre underhåll. Mellan det att man byter skiva eller bromsbelägg, är de underhållsfria. Inget man behöver hålla rent, och ingen smuts på fälgarna. Man behöver bara skruva in beläggen med jämna mellanrum eftersom de gradvis sl
Skivbromsar kräver tvärt om mindre underhåll. Mellan det att man byter skiva eller bromsbelägg, är de underhållsfria. Inget man behöver hålla rent, och ingen smuts på fälgarna. Man behöver bara skruva in beläggen med jämna mellanrum eftersom de gradvis sl
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 22:34Kul att du nämner Nishiki, Leif. Just nu lutar det åt en
http://www.nishiki.se/bilder/cykel/medium/104.jpg
Kul att du nämner Nishiki, Leif. Just nu lutar det åt en
Quote from Funbeat user on 22 February 2008, 23:08ok, då har jag lärt mig något nytt idag också då 🙂 Vad jag har hört så skall lösningen med skivbromsar vara en aning tyngre, men kan kanske uppvägas med att de fungerar bättre...
Tyckte det var en snygg cykel Marie. Personligen så saknar jag den 3:e k
ok, då har jag lärt mig något nytt idag också då 🙂 Vad jag har hört så skall lösningen med skivbromsar vara en aning tyngre, men kan kanske uppvägas med att de fungerar bättre...
Tyckte det var en snygg cykel Marie. Personligen så saknar jag den 3:e k