Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonCykelbyxor eller löpartights
You need to log in to create posts and topics.

Debuterar i triathlon nästa helg och det blir olympisk distans.
Har inga triathlon byxor och kommer inte hinna köpa några heller.

Vad är att föredra?

Cykla 4mil i vanliga löpartights d.v.s. utan padding eller spring 1mil med cykelbyxor d.v.s. med paddin

Jag kör alltid sprint i löpartights och skulle nog välja det för olympisk också!
Ska bara träna lite mera (H)

Jag brukar köra cykelbyxor, men det beror mest på att jag saknar korta löpartights. Ett tips är väl att prova att cykla några mil i löpartightsen för att säkerställa att du inte får allt för ont i baken.

Lycka till nästa helg! Gissar att du också ska kör

Jo det är Arvika som står på programet.

Jag är killen som ser rätt nervös och förvirrad ut 😉

Tips är att köra med enklare tri-tights. Om du beställer från Startfitness i dag bör du ha dem i tid före nästa helg. Tightsen i länken har jag i två färger, svart o blå, och de är perfekta att simma i, jag cyklar i dem på 6-milspass och springer i dem. D

Tyvärr så åker jag på semester och har inte möjlighet att beställa byxor.

Arvika triathlon är ett spontant infall då stkhlm triathlon som jag siktade på blev intällt p.g.a. ett hus som behöver målas 😉

Hellre lite ont i baken efter cykling utan blöja än skavsår mellan benen efter löpning i cykelbyxor. Simma i löptajtsen.

Kan väl påpeka då att tri-byxor inte har cykelbyxans "blöja". Bäst är att slippa både ont i baken under cyklingen och skavsår under löpningen. Alltså, triathlonbyxan är att föredra om möjligheten finns.

I dom som jag har sett finns det ett litet skinn.

Avskavt från den som hade dem på sig innan du tittade?