Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 13:29Lite vaselin kan ju vara bra mot skav.
Träffade på en tri-tävling en kille som alltid hade med sig en hemmagjord "kjol" av handdukstyg, som han använde för att kunna byta byxor snabbt utan att näcka.
Lite vaselin kan ju vara bra mot skav.
Träffade på en tri-tävling en kille som alltid hade med sig en hemmagjord "kjol" av handdukstyg, som han använde för att kunna byta byxor snabbt utan att näcka.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 14:03I valet hade jag tveklöst kört cykeln i tights. Jag skulle inte ens hinna känna av det. Jag hade nog inte fått skav av en mils löpning heller iofs, men cykelbyxorna skulle vara ganska obehagliga att springa i tror jag.
I valet hade jag tveklöst kört cykeln i tights. Jag skulle inte ens hinna känna av det. Jag hade nog inte fått skav av en mils löpning heller iofs, men cykelbyxorna skulle vara ganska obehagliga att springa i tror jag.
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 18:03Mina erfarenheter av "fel beklädnad" är begränsade till löparshorts på cykeln från Cykelcity pga verkstadsbesök samt 8km löpning i mina 3/4 Assos pga att min värd i Californien lagt cyklingen på hyllan till förmån för löpningen.
Hur som helst så var det i
Mina erfarenheter av "fel beklädnad" är begränsade till löparshorts på cykeln från Cykelcity pga verkstadsbesök samt 8km löpning i mina 3/4 Assos pga att min värd i Californien lagt cyklingen på hyllan till förmån för löpningen.
Hur som helst så var det i
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 12:26Har väl inte jätte mycket erfarenhet i frågan.
Ställde mig samma fråga inför Horla förra året som debutant och slutsatsen blev löpartightsen rätt igennom hela tävlingen.
Det funkade riktigt bra.
Sprang faktiskt i cykeltröjan även det funkade bra iofs bara
Har väl inte jätte mycket erfarenhet i frågan.
Ställde mig samma fråga inför Horla förra året som debutant och slutsatsen blev löpartightsen rätt igennom hela tävlingen.
Det funkade riktigt bra.
Sprang faktiskt i cykeltröjan även det funkade bra iofs bara
Quote from Funbeat user on 7 August 2011, 17:20Köpte själv ett par tritights av märket Sugoi från wiggle i england. Dessa tights har en lite tunnare padding än vanliga cykelbyxor. Jag använder dom ofta när jag cyklar (både landsväg o mtb) dock ej längre än 4-5 mil.
Köpte själv ett par tritights av märket Sugoi från wiggle i england. Dessa tights har en lite tunnare padding än vanliga cykelbyxor. Jag använder dom ofta när jag cyklar (både landsväg o mtb) dock ej längre än 4-5 mil.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 10:45Gjorde som Agron på sprinten på Göteborg Triathlon och det funkade finfint!
Jag har normalt sätt lätt för att få "träsmak" vid cykling men när distanserna är så korta är det inga problem och skönt att slippa "kudde mellan benen" när man springer, hur tun
Gjorde som Agron på sprinten på Göteborg Triathlon och det funkade finfint!
Jag har normalt sätt lätt för att få "träsmak" vid cykling men när distanserna är så korta är det inga problem och skönt att slippa "kudde mellan benen" när man springer, hur tun
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 11:35Har gjort 2 korta i sommar med cykling på 20km och samma klädsel, badbyxor och löpartights. Känns lite naket att bara ha löpartights (H)
Har gjort 2 korta i sommar med cykling på 20km och samma klädsel, badbyxor och löpartights. Känns lite naket att bara ha löpartights (H)
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 11:36En sak att tänka på är att den optimala höjden på sadeln förändras något beroende på val av byxor. Har man vaddering ska sadeln vara lite lägre än om man inte har vaddering. Ingen jätteskillnad kanske, men jag brukar känna av att jag hamnar lite för högt
En sak att tänka på är att den optimala höjden på sadeln förändras något beroende på val av byxor. Har man vaddering ska sadeln vara lite lägre än om man inte har vaddering. Ingen jätteskillnad kanske, men jag brukar känna av att jag hamnar lite för högt
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 14:38Janne: Amen på det! 😉
Janne: Amen på det! 😉
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 16:39Löpartights kommer att fungera bra. Vill du köpa Tri-brallor finns det leverantörer på plats som du kan handla av. Bara att dra på och ge sig iväg, du kommer inte att få skavsår.
Löpartights kommer att fungera bra. Vill du köpa Tri-brallor finns det leverantörer på plats som du kan handla av. Bara att dra på och ge sig iväg, du kommer inte att få skavsår.