Quote from Guest on 18 March 2010, 22:24Jag ska cykla vättern runt för första gången i år och är nu på gång att köpa cykel. Tänkte först köpa en racer men överväger nu att köpa en cykelcross... Jag tänkte att då kan jag ju använda cykeln till mer än bara asfaltsåkning. Har nämnligen som plan at
Jag ska cykla vättern runt för första gången i år och är nu på gång att köpa cykel. Tänkte först köpa en racer men överväger nu att köpa en cykelcross... Jag tänkte att då kan jag ju använda cykeln till mer än bara asfaltsåkning. Har nämnligen som plan at
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 22:34Det går mer än utmärkt! Det är bara att sätta på lämpliga däck (racerdäck) så rullar den i klass med en racer fast med något bättre åkkomfort.
Edit: sen är den väl inte fullt så kapabel att köra i terräng som en dämpad mtb men håller det gör den.
Det går mer än utmärkt! Det är bara att sätta på lämpliga däck (racerdäck) så rullar den i klass med en racer fast med något bättre åkkomfort.
Edit: sen är den väl inte fullt så kapabel att köra i terräng som en dämpad mtb men håller det gör den.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 09:35Jag har en CX som jag kört både VR och Finnmarksturen med, även utmärkt för cykelpendling året runt. Funkar utmärkt på grusväg, man byter bara däck alt hela hjulen om man har råd.
Se till att det finns bromshandtag på ovansidan på styret (froglegs).
Jag har en CX som jag kört både VR och Finnmarksturen med, även utmärkt för cykelpendling året runt. Funkar utmärkt på grusväg, man byter bara däck alt hela hjulen om man har råd.
Se till att det finns bromshandtag på ovansidan på styret (froglegs).
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 11:01Du skall ha en cross !!!
Jag har en cross till pendling, vintercykel, träning, kör lite randonneé lopp mm.
Jag har satt på skärmar som sitter på året runt.
Crossen rullar nog fler mil än vad racern gör under året.
Du skall ha en cross !!!
Jag har en cross till pendling, vintercykel, träning, kör lite randonneé lopp mm.
Jag har satt på skärmar som sitter på året runt.
Crossen rullar nog fler mil än vad racern gör under året.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 12:49Frogleg är en bromsarm som liknar ett grodben.
Frogleg är en bromsarm som liknar ett grodben.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:07Touringcykel är inte heller fel - bara svår att få tag i :/
Touringcykel är inte heller fel - bara svår att få tag i :/
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:17Nja, touringcykel är inte optimalt. De är oftast tunga. Tyngden har en funktion. Cykeln är avsedd att bära en människa, packning och mindre vänliga vägar. De flesta behöver inte en touringcykel ens på semestercykling. En cross med fäste för stänkskärmar o
Nja, touringcykel är inte optimalt. De är oftast tunga. Tyngden har en funktion. Cykeln är avsedd att bära en människa, packning och mindre vänliga vägar. De flesta behöver inte en touringcykel ens på semestercykling. En cross med fäste för stänkskärmar o
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:28Men tåligheten är inte fel. Utmärkt som pendlarcykel t ex.
Cyklat på min mans miyata1000 som tyvärr kunde vara liiite lägre, men omöjligt att få tag i en likadan fast mindre åt mig.
Men tåligheten är inte fel. Utmärkt som pendlarcykel t ex.
Cyklat på min mans miyata1000 som tyvärr kunde vara liiite lägre, men omöjligt att få tag i en likadan fast mindre åt mig.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:35En cross är nog väl så tålig.
Miyata finns i Sverige. Det holländska Koga bygger på dem, Koga Miyata.
Åby Cykel & Motor har nästan allt. Just nu är webbsidan under bearbetning (inför säsongen, antar jag). Jag cyklar förbi rätt ofta.
Koga:
http://www.k
En cross är nog väl så tålig.
Miyata finns i Sverige. Det holländska Koga bygger på dem, Koga Miyata.
Åby Cykel & Motor har nästan allt. Just nu är webbsidan under bearbetning (inför säsongen, antar jag). Jag cyklar förbi rätt ofta.
Koga:
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:39Jo men cykelmodellen finns inte.
Jo men cykelmodellen finns inte.