Quote from Berit Bengtson on 19 March 2010, 13:43Det går INTE att säga att en touringcykel generellt är sämre än en CX.
Det finns så många olika varianter av ramar/cyklar både av touring och CX-modell så en touring kan mycket väl vara bättre än en CX.
Särskilt om det är en renodlad tävlingsCX, de bruka
Det går INTE att säga att en touringcykel generellt är sämre än en CX.
Det finns så många olika varianter av ramar/cyklar både av touring och CX-modell så en touring kan mycket väl vara bättre än en CX.
Särskilt om det är en renodlad tävlingsCX, de bruka
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:47Lär dig att läsa svenska, Håkan C.
"De är ofta" är långt ifrån att göra ett generellt påstående.
Om du läser igen, så ser du att jag har nämt fästen för stänkskärmar och pakethållare.
Tour läser du med förstoringsglas, men här i olika fora tycks du mes
Lär dig att läsa svenska, Håkan C.
"De är ofta" är långt ifrån att göra ett generellt påstående.
Om du läser igen, så ser du att jag har nämt fästen för stänkskärmar och pakethållare.
Tour läser du med förstoringsglas, men här i olika fora tycks du mes
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 13:50Förresten Lingling Ling, Åby Cykel och Motor hade en mycket mindre ram (i Randonneur modellen) ... men den är borta. Jag köpte den till min fru i november. Fick 20% rabatt eftersom det var en utgående modell.
Jag gillar touringcyklar, har alltid gjort de
Förresten Lingling Ling, Åby Cykel och Motor hade en mycket mindre ram (i Randonneur modellen) ... men den är borta. Jag köpte den till min fru i november. Fick 20% rabatt eftersom det var en utgående modell.
Jag gillar touringcyklar, har alltid gjort de
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:17Det som Anna efterfrågade var väl en cykel som klarar en del terräng och som rullar på någorlunda under V-rundan... Då låter en normal cyklocross som ett vettigt val, ett högre vevparti som klarar en del knöligheter, en bra kompromiss när det gäller sittp
Det som Anna efterfrågade var väl en cykel som klarar en del terräng och som rullar på någorlunda under V-rundan... Då låter en normal cyklocross som ett vettigt val, ett högre vevparti som klarar en del knöligheter, en bra kompromiss när det gäller sittp
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:20Jag ska inte ha en _mycket_ mindre ram, men en mindre. Makens ram är lite väl stor även för honom tycker han 😉
Ingen av de där cyklarna ser ut som vår miyatasan ... 😉
Fast den grafitgrå färgen kanske stämmer.http://www.cyclofiend.com/cc/2007/cc282-jon
Jag ska inte ha en _mycket_ mindre ram, men en mindre. Makens ram är lite väl stor även för honom tycker han 😉
Ingen av de där cyklarna ser ut som vår miyatasan ... 😉
Fast den grafitgrå färgen kanske stämmer.
Quote from Berit Bengtson on 19 March 2010, 14:22Lär dig skriva, och läsa, själv!
Det var den första meningen i ditt inlägg jag kommenterade:
"Nja, touringcykel är inte optimalt."
Oavsett vad du sedan skriver har du redan där fastlagt var du står.
På det svarade jag
"Det går INTE att säga att en touring
Lär dig skriva, och läsa, själv!
Det var den första meningen i ditt inlägg jag kommenterade:
"Nja, touringcykel är inte optimalt."
Oavsett vad du sedan skriver har du redan där fastlagt var du står.
På det svarade jag
"Det går INTE att säga att en touring
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:27Lingling Ling ... när jag läser om dina modeller och jämför specifikationerna med Koga-Miyata, så är väl Randonneur nästan samma sak. I beskrivningen som du länkar till nämns SunTour Dia-Compe osv ... och det är märken som, tyvärr, är borta, i praktiken.
Lingling Ling ... när jag läser om dina modeller och jämför specifikationerna med Koga-Miyata, så är väl Randonneur nästan samma sak. I beskrivningen som du länkar till nämns SunTour Dia-Compe osv ... och det är märken som, tyvärr, är borta, i praktiken.
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:28optimal, -för vad ?
" bättre än", -bättre än vad, till vad, för vem ?Hur långt är ett snöre ?
Heja Crossen (t+)
optimal, -för vad ?
" bättre än", -bättre än vad, till vad, för vem ?
Hur långt är ett snöre ?
Heja Crossen (t+)
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:28Du läste inte min mening nr 2. Du blev så upphetsad av första mening att du genast kastade dig över ditt tangentbord och gav ytterligare bevis på att du inte hade läst vad jag skrev.
I mitt huvud tänker jag på vad jag vill skriva till dig, men i hövlighe
Du läste inte min mening nr 2. Du blev så upphetsad av första mening att du genast kastade dig över ditt tangentbord och gav ytterligare bevis på att du inte hade läst vad jag skrev.
I mitt huvud tänker jag på vad jag vill skriva till dig, men i hövlighe
Quote from Funbeat user on 19 March 2010, 14:30Nu vet jag inte exakt hur vår cykel skiljer från specen för 1985, cykeln är snarare från 1990-92 och ser i mina ögon inte riktigt så 80-talssmäcker ut, men det kan bero på fotot.
Nu vet jag inte exakt hur vår cykel skiljer från specen för 1985, cykeln är snarare från 1990-92 och ser i mina ögon inte riktigt så 80-talssmäcker ut, men det kan bero på fotot.