Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykeldator?
You need to log in to create posts and topics.

Hej, är en nybörjare när det gäller cykel och ska nu till att skaffa mig min första cykeldator.

Det verkar var en djungel som allt annat inom cykling och skulle därför behöva lite feed-back från er som kan detta. Har funderat på en Sigma BC1606 med kade

Polar CS600 W.I.N.D.

Sigma Rox9 men absolut inte Rox8

för att hålla forumstandard måste cykeldatorn självklart vara tillverkarens dyraste modell 🙂

Jag är lite nyfikenpå Suuntos pulsklocka (T6) med kombinerad foot och bike Pod (eller möjligtvis GPS varianten). Någon som har någon erfarenhet eller bara en åsikt om den?

Som sagt 3 svar och 3 olika uppfattningar. Som prylgalen verkar Edge 705 vara en dräpare och även Polar CS600 W.I.N.D. verkar ha sina fördelar. Nästa fråga som uppstår och som har varit uppe till diskussion tidigare. Kadensmätarens vara eller inte.

Anvä

Kadensmätare på!

Hej Mattias.

Sigma BC1606 med kadensmätare. En sådan har jag och den funkar bra och är mycket prisvärd, tycker jag. Om det fanns kadensmätar till Sigma, BC 2006 MHR, DTS, skulle jag välja den.(eller om man inte ser ett behov av kadensmätare)

Vänligen

Nån som testat VDO?

Håller med om Sigma 1606, men undvik trådlöst om du kan. Funktionen i sig är fin, men batterierna drar slut jäkligt snabbt. Det var inte länge sen jag bytte i hjulsensorn senast, och redan nu börjar den tappa kontakten då och då igen. Hade 5-10 sekunders

Jag har goda erfarenheter av trådlöst och jag kommer aldrig att köpa något annat.
VDO är helt OK men de verkar tyvärr inte prioritera kadens speciellt högt.
Tydelyska Bike-Discount har bra priser på Ciclosport annars. Minst en klubbkompis gillar dem skarp