Quote from Berit Bengtson on 30 July 2008, 08:51Fredrik Granlund skrev:
> iBike Aero är det nya svarta, speciellt ihop med en annan effektmätare.Varför behövs det en annan effektmätare?
Är inte iBike Aero en effektmätare i sig?
Fredrik Granlund skrev:
> iBike Aero är det nya svarta, speciellt ihop med en annan effektmätare.
Varför behövs det en annan effektmätare?
Är inte iBike Aero en effektmätare i sig?
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 08:57JO, på sitt sätt är den det, fast ihop med en effektmätare som använder ANT+ Sport så kan du t.ex. mäta CdA i realtid. Nu pratar vi alltså om "fattigmans vindtunnel" för fältbruk...
http://www.ibikesports.com/products_aero.pdfDet f.n. coolaste tillbehör
JO, på sitt sätt är den det, fast ihop med en effektmätare som använder ANT+ Sport så kan du t.ex. mäta CdA i realtid. Nu pratar vi alltså om "fattigmans vindtunnel" för fältbruk...
http://www.ibikesports.com/products_aero.pdf
Det f.n. coolaste tillbehör
Quote from Berit Bengtson on 30 July 2008, 10:07Fredrik:
Tack för länk och info.Självklart skulle det vara kul med en "fattigmans vindtunnel" för fältbruk men för det behövs inte ytterligare en effektmätare, det räcker ju med en iBike Aero.
Från PDFen:
"Do I need to own a DFPM in order to see CdA me
Fredrik:
Tack för länk och info.
Självklart skulle det vara kul med en "fattigmans vindtunnel" för fältbruk men för det behövs inte ytterligare en effektmätare, det räcker ju med en iBike Aero.
Från PDFen:
"Do I need to own a DFPM in order to see CdA me
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 12:11Hej Rasmus.
"Håller med om Sigma 1606, men undvik trådlöst om du kan. Funktionen i sig är fin, men batterierna drar slut jäkligt snabbt."
För min egen del så har jag kört med samma batteri i två år och drygt 1000 mil. Det tycker jag är helt ok.
Vänlig
Hej Rasmus.
"Håller med om Sigma 1606, men undvik trådlöst om du kan. Funktionen i sig är fin, men batterierna drar slut jäkligt snabbt."
För min egen del så har jag kört med samma batteri i två år och drygt 1000 mil. Det tycker jag är helt ok.
Vänlig
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 12:20Håkan: Du behöver en DFPM om du vill se allt skoj i "riktig" realtid men man kan naturligtvis se ganska mycket intressant även utan. Jag funderar på att skaffa en medan de har sitt introduktionserbjudande med USD200 rabatt.
Håkan: Du behöver en DFPM om du vill se allt skoj i "riktig" realtid men man kan naturligtvis se ganska mycket intressant även utan. Jag funderar på att skaffa en medan de har sitt introduktionserbjudande med USD200 rabatt.
Quote from Berit Bengtson on 30 July 2008, 12:48Fredrik:
Visst är det så.
Men det xtra man får i realtid med ytterligare en effektmätare är inte sååå mkt, även om det oxå skulle vara kul att ha.
Dessutom kommer det ju med en stooor prislapp, CinQo-effektmätaren kostar från 1195 USD, men i praktiken kos
Fredrik:
Visst är det så.
Men det xtra man får i realtid med ytterligare en effektmätare är inte sååå mkt, även om det oxå skulle vara kul att ha.
Dessutom kommer det ju med en stooor prislapp, CinQo-effektmätaren kostar från 1195 USD, men i praktiken kos
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 13:24Jag tänker inte köpa allt på en gång men jag är övertygad om att det är mer välinvesterade pengar än mycket annat på aerofronten...
På tempohojen har jag redan ett CinQokompatibelt vevparti men andra effektmätare kommer säkert också att gå över till Ant+
Jag tänker inte köpa allt på en gång men jag är övertygad om att det är mer välinvesterade pengar än mycket annat på aerofronten...
På tempohojen har jag redan ett CinQokompatibelt vevparti men andra effektmätare kommer säkert också att gå över till Ant+
Quote from Berit Bengtson on 30 July 2008, 13:41Fredrik Granlund skrev:
> andra effektmätare kommer säkert också att gå över till Ant+ Sport.
> PowerTap lär t.ex. vara på G.
Det länkade jag till redan i mitt 1a inlägg i den här tråden.
Men nackdelen med just PwerTap är att det blir dyrt om man vill ae
Fredrik Granlund skrev:
> andra effektmätare kommer säkert också att gå över till Ant+ Sport.
> PowerTap lär t.ex. vara på G.
Det länkade jag till redan i mitt 1a inlägg i den här tråden.
Men nackdelen med just PwerTap är att det blir dyrt om man vill ae
Quote from Funbeat user on 30 July 2008, 13:44Man kan inte beräkna CdA utan att känna till den relativa vindhastigheten. Dvs vindhastigheten i rörelseriktningen. Undantaget vid absolut vindstilla då, men det har jag ännu aldrig upplevt under mina 29 år i livet.
Man kan inte beräkna CdA utan att känna till den relativa vindhastigheten. Dvs vindhastigheten i rörelseriktningen. Undantaget vid absolut vindstilla då, men det har jag ännu aldrig upplevt under mina 29 år i livet.
Quote from ellen olsson on 30 July 2008, 15:10Rasmus: Kolla lite närmare hur iBike Aero och iBike Pro är konstruerade så kanske du ser att det är bl.a. det som de mäter...
Rasmus: Kolla lite närmare hur iBike Aero och iBike Pro är konstruerade så kanske du ser att det är bl.a. det som de mäter...