Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Får göra detta.... tack.

Vi hade tidigare en väggkrok för cykel som cyklarna hängde på (man kan ana att cyklarna i bakgrunden på bilden har en annan upphängning, men den är utbytt nu så att alla står på tavellist).

Ett par saker som kan vara värda att tänka på när man väljer lös

Gillar tavellisterna!

Funderar på var i min etta jag ska hitta så där mycket VÄGG till mina cyklar. Just nu bor MTB´n på balkongen (där kan den inte bo i höst-vinter) och racern i köket.

Rullskidorna i hallen (2 par) och 2 par längdskidor bor också hä

Taket Kanske?

Alu lådhandtag från Ikea huserar just nu 2st cyklar på vägg 🙂

Om man lyfter sin seng opp på 4 ben på 130cm, så får man plass til minsten 4 sykkler. Forslaget/ iden er til fri avbenyttelse.

Vi har respektive cykel på två väggkonsoler i ek som vi oljat och skruvat i väggen. I ytterkant på konsolen har vi satt två halva plaströr med kardborreband som vi placerar (sätter fast) ramen på. Vi hänger alltså cyklarna i överröret. Konsolerna köpta på

Fredrik, jag ser bara 5 cyklar. Bäst ni skaffar en till. Jag har svårt att tänka mig att ni någonsin kommer att behöva göra upp om en bodelning (ni kommer _aldrig_ att hitta en annan likasinnad) ... men för säkerhets skull.

Vi satte ju faktiskt upp tre lister till på bakre väggen där för att slippa de utstickande krokarna. Den tredje upptas just nu av lilltjejens lilla rosa fixie. 😉

Sedan har vi ju faktiskt tre cyklar till men de är tillräckligt icke-stöldbegärliga för att

Vet inte om du sett denna länk men här finns en massa olika lösningar iaf, det är ett gäng sidor att kolla igenom om man vill. I första hand räcker det ju dock med att du kollar bilderna, så går det betydligt snabbare att ta sig igenom tråden (på happymtb