Quote from Guest on 13 June 2007, 10:07Dags att diskutera cykelhjälmar igen kanske? Nej en påminnelse om att det kan vara rätt bra:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15785360.aspBra jobbat att kunna hämta sig av honom f ö.
http://monma.blogspot.com/2007/06/och-drfr-ska-man-anvnda-cyke
Dags att diskutera cykelhjälmar igen kanske? Nej en påminnelse om att det kan vara rätt bra:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15785360.asp
Bra jobbat att kunna hämta sig av honom f ö.
http://monma.blogspot.com/2007/06/och-drfr-ska-man-anvnda-cyke
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 10:17För mig har det alltid varit en gåta att man satte en övre åldersgräns för hjälmtvång.
Varför inte besluta om att: Född efter en viss dag är det hjälmtvång istället för att som nu ha en Vuxengräns.
Det visar bara vilka det är som sitter riksdagen och hu
För mig har det alltid varit en gåta att man satte en övre åldersgräns för hjälmtvång.
Varför inte besluta om att: Född efter en viss dag är det hjälmtvång istället för att som nu ha en Vuxengräns.
Det visar bara vilka det är som sitter riksdagen och hu
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 10:39Kanske finns det andra vägar att gå än att lagstifta? Vem ska jaga och bötfälla cyklister utan hjälm? Bättre att få människor att ta "eget ansvar". Visst, visst, naivt och utopi...
Kanske försäkringsbolagen kan bidra? Om du drullar runt och skadar dig el
Kanske finns det andra vägar att gå än att lagstifta? Vem ska jaga och bötfälla cyklister utan hjälm? Bättre att få människor att ta "eget ansvar". Visst, visst, naivt och utopi...
Kanske försäkringsbolagen kan bidra? Om du drullar runt och skadar dig el
Quote from Anders Wallerstedt on 13 June 2007, 13:11Visst är hjälm bra, inte tu tal om det, men det är ju upp till var och en att bedöma riskerna, att köra utan. Jag har hjälm vid träning, men aldrig annars och är nöjd med det.
Man ska ställa risker mot varandra, det är det viktigaste. Förslag som skulle
Visst är hjälm bra, inte tu tal om det, men det är ju upp till var och en att bedöma riskerna, att köra utan. Jag har hjälm vid träning, men aldrig annars och är nöjd med det.
Man ska ställa risker mot varandra, det är det viktigaste. Förslag som skulle
Quote from Panama B on 13 June 2007, 13:24Varför lagar för att styra upp?!?!
Jag reagerar på att man investerar hur mycket som helst på traffikkameror..
Tror det finns 880 stycken a 500 000 kronor plus årlig kostnad dvs. för varje kamera skulle man kunna ge 100-300 personer en cykel ==>
880 k
Varför lagar för att styra upp?!?!
Jag reagerar på att man investerar hur mycket som helst på traffikkameror..
Tror det finns 880 stycken a 500 000 kronor plus årlig kostnad dvs. för varje kamera skulle man kunna ge 100-300 personer en cykel ==>
880 k
Quote from Emma Sjöberg on 13 June 2007, 13:30Magnus for president!!!! (hv)
Magnus for president!!!! (hv)
Quote from Camilla Höög on 13 June 2007, 13:34Förbud, höjda straff, fler hastighetskameror och skrämselpropaganda... det är att gå den negativa vägen och straffa folk så de gör rätt.
Hade varit trevligare att bli belönad när man gör rätt. Sänkta försäkringspremiär om man har hjälm, följer hastighets
Förbud, höjda straff, fler hastighetskameror och skrämselpropaganda... det är att gå den negativa vägen och straffa folk så de gör rätt.
Hade varit trevligare att bli belönad när man gör rätt. Sänkta försäkringspremiär om man har hjälm, följer hastighets
Quote from Panama B on 13 June 2007, 14:04Bilförsäkringen blir ju högre om man ãker mer varför inte
(t+) Sänkt skatt om du cyklar mer
(t+)(t+) 500-1000 km per ãr 10% lägre
(t+)(t+) 1000-1500 km per ãr 20% lägre
(t+)(t+) 1500-2500 km per ãr 30% lägre
(t+)(t+) 2500-5000 km per ãr 40% lägre
(t+)(t+
Bilförsäkringen blir ju högre om man ãker mer varför inte
(t+) Sänkt skatt om du cyklar mer
(t+)(t+) 500-1000 km per ãr 10% lägre
(t+)(t+) 1000-1500 km per ãr 20% lägre
(t+)(t+) 1500-2500 km per ãr 30% lägre
(t+)(t+) 2500-5000 km per ãr 40% lägre
(t+)(t+
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 14:06Nej förbud som inte fungerar - man kan inte införa lagar som inte har ett visst stöd bakom sig, då är det enda man lyckas med att göra majoriteten till lagbrytare.
Men upplysning och smart sån, där man t ex talar om varför cykelhjälm är smartare än utan.
Nej förbud som inte fungerar - man kan inte införa lagar som inte har ett visst stöd bakom sig, då är det enda man lyckas med att göra majoriteten till lagbrytare.
Men upplysning och smart sån, där man t ex talar om varför cykelhjälm är smartare än utan.
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 17:04Nån som läst Chris Boardmans inlägg i hjälmdebatten i senaste numret av Procycling ?
Ganska intressant.Själv har jag alltid hjälm vid träning (skulle inte drömma om ngt annat) men aldrig hjälm annars.
Nån som läst Chris Boardmans inlägg i hjälmdebatten i senaste numret av Procycling ?
Ganska intressant.
Själv har jag alltid hjälm vid träning (skulle inte drömma om ngt annat) men aldrig hjälm annars.