Quote from Hanna Boquist on 13 June 2007, 20:17Jag tillhör de som alltid har hjälm på mig. Varför bara ha det på träning? Varför inte ha den till vardags? Det förstår jag inte. Det är minst lika stor risk att råka ut för en olycka då. När jag läste artikeln i morse så kände jag ännu mer hur viktigt de
Jag tillhör de som alltid har hjälm på mig. Varför bara ha det på träning? Varför inte ha den till vardags? Det förstår jag inte. Det är minst lika stor risk att råka ut för en olycka då. När jag läste artikeln i morse så kände jag ännu mer hur viktigt de
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 20:46Jag har bara hjälm när jag tränar cykel.
Har svårt att sova med tempohjälmen på.
Jag har bara hjälm när jag tränar cykel.
Har svårt att sova med tempohjälmen på.
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 22:46Synd David.
Du kan ju ramla ur sängen 😉
Synd David.
Du kan ju ramla ur sängen 😉
Quote from Jan Lundquist on 13 June 2007, 23:13På ett av mina andra favorithak pågår just nu en diskussion om cykelhjälmar på tonåringar:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=777938
Alltså det är ju svårt att komma igenom. Men på sikt och med hjälp av någon stöt från samhället hoppas jag att al
På ett av mina andra favorithak pågår just nu en diskussion om cykelhjälmar på tonåringar:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=777938
Alltså det är ju svårt att komma igenom. Men på sikt och med hjälp av någon stöt från samhället hoppas jag att al
Quote from Funbeat user on 13 June 2007, 23:22Såg denna tråd och till min stora förvåning finns det alltså folk som inte har cykelhjälm när man cyklar....
Jag har lika lite lust att betala kostnaden för sjukvården för sådana personers hjärnskador vid cykelolyckor som jag har att betala för sjukvård a
Såg denna tråd och till min stora förvåning finns det alltså folk som inte har cykelhjälm när man cyklar....
Jag har lika lite lust att betala kostnaden för sjukvården för sådana personers hjärnskador vid cykelolyckor som jag har att betala för sjukvård a
Quote from Funbeat user on 14 June 2007, 03:37Det finns mycket/många som man inte vill betala för.
Det gör man ändå eller så får man flytta alternativt bli politiker.
Det finns mycket/många som man inte vill betala för.
Det gör man ändå eller så får man flytta alternativt bli politiker.
Quote from Funbeat user on 14 June 2007, 10:03De flesta olyckorna på cykel ÄR singeolyckor och folk som är på väg till och från ngt alldeles vanligt (det är så det flesta använder sina cyklar).
Jag har kraschat en hjälm, och det var på väg från jobbet till stan (träningen :o)
tog en bit grus i ett ga
De flesta olyckorna på cykel ÄR singeolyckor och folk som är på väg till och från ngt alldeles vanligt (det är så det flesta använder sina cyklar).
Jag har kraschat en hjälm, och det var på väg från jobbet till stan (träningen :o)
tog en bit grus i ett ga
Quote from Funbeat user on 14 June 2007, 10:11En bekant flög huvudstupa ner i ett 1.5 m djupt hål (vägarbete) pga att ett gäng snorungar hade "busat" och släpat bort den temporära bro som låg över. Han landade på huvudet i 30 knyck och är idag VÄLDIGT glad att han körde med hjälm.
En bekant flög huvudstupa ner i ett 1.5 m djupt hål (vägarbete) pga att ett gäng snorungar hade "busat" och släpat bort den temporära bro som låg över. Han landade på huvudet i 30 knyck och är idag VÄLDIGT glad att han körde med hjälm.
Quote from Camilla Höög on 14 June 2007, 10:46En gång cyklade jag rakt in i kanten på ett plåttak (satt lägre än vad jag trodde) och högg loss en stor bit ur den hjälmen. En annan gång så föll jag huvudstupe av cykeln ner i ett dike och tryckte till den hjälmen på ett brunnsgaller.
Hade inte varit ro
En gång cyklade jag rakt in i kanten på ett plåttak (satt lägre än vad jag trodde) och högg loss en stor bit ur den hjälmen. En annan gång så föll jag huvudstupe av cykeln ner i ett dike och tryckte till den hjälmen på ett brunnsgaller.
Hade inte varit ro
Quote from Mats Andersson on 14 June 2007, 10:48Det är ju FANTASTISKT skönt att köra utan hjälm på en varm sommardag. Fast det är klart att man kör med hjälm, allt annat är ju rent korkat.
Fast jag ska villigt erkänna att jag vägrar hjälm när jag kör med min standardcykel inne i stan.
Det är ju FANTASTISKT skönt att köra utan hjälm på en varm sommardag. Fast det är klart att man kör med hjälm, allt annat är ju rent korkat.
Fast jag ska villigt erkänna att jag vägrar hjälm när jag kör med min standardcykel inne i stan.