Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelhjälm ...
You need to log in to create posts and topics.

När jag köpte min senaste hjälm så sa försäljaren att en av hjälmarna hade en luftgenomströming/kylning av skalpen på 110%, dvs. bättre än utan hjälm! 😀
Jag har för lite hår för att köra utan ngt på huvudet 😉

Ett argument lär visst vara att man ser dum ut med hjälm ...

jag ser dum ut även utan hjälm

"Ser dum ut"...

Då lär det finnas flera definitioner på ordet "dum", för jag definerar det som att man ser smart ut om man har hjälm (alltså att man har något som är värt att skydda).

Kanske att vissa tycker att de inte ser så snygga ut i hjälm men jag

Caroline: Om du kör motionslopp i Danmark, så kommer du märka skillnad mot t. ex. Sverige. Man har disciplin i fältet, signalerar och kan köra i klungor.

Danskarna har en mer liberal syn på livet och alla regler.

Har bara senaste veckorna mött två cyklister i klubbtröjor utan hjälm på
mina rundor. Den ena ensam och den andra i klunga. Hajade till för att det är så
pass ovanligt nuförtiden. Bägge i övre medelåldern vad jag kunde se.
/M

skämma ut klubbens namn på det viset!

Tur man inte kör i klubbtröja!

Tävlingströjor är till för tävlingar.

Klubbtröjor är till för klubbar..
Kanske är svårt att förstå det här David, men det brukar finnas en sammanhållning när man kör med klubbtröja! Hur kul som helst när folk frågar efter Siljan Runt, men HUR många var ni ifrån ACT?? Vi är en liten klubb men

Det sliter på tröjorna med all tvättning och hur skoj är det att köpa in 5-6 tröjor per säsong. De kostar normalt sett femhundra per styck.

Jag har massor av gamla tröjor att köra i på träningen, Likaledes kör jag i gamla strumpor på träning och nya i m