Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 17:16Fast det är ju intressant; man kan alltså åka t ex Vätternrundan utan att vara anmäld ... 100 extra oanmälda åkare ... men att bli utesluten ur resultatlistorna är väl illa nog för de flesta?
Fast det är ju intressant; man kan alltså åka t ex Vätternrundan utan att vara anmäld ... 100 extra oanmälda åkare ... men att bli utesluten ur resultatlistorna är väl illa nog för de flesta?
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 17:54Jag känner flera personer som kör om det är bra väder utan nummerlapp och anmälan.
De gillar grejen, men inte för det priset.
Jag körde själv 96 i Hurtiggruppen.
Jag var otränad och vägde 90 kg så jag var med dem ned till H-kvarna.
Det var tio mycket
Jag känner flera personer som kör om det är bra väder utan nummerlapp och anmälan.
De gillar grejen, men inte för det priset.
Jag körde själv 96 i Hurtiggruppen.
Jag var otränad och vägde 90 kg så jag var med dem ned till H-kvarna.
Det var tio mycket
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 18:22Har ni tänkt att om man inte är anmäld har man ingen försäkring....tänk på den stackare som blev påkörd av en klunga. Hoppas att han hade en privat försäkring...
Men det hade inget att göra med ämnet "cykelhjälm": att cykla utan hjälm är farlig och jag ty
Har ni tänkt att om man inte är anmäld har man ingen försäkring....tänk på den stackare som blev påkörd av en klunga. Hoppas att han hade en privat försäkring...
Men det hade inget att göra med ämnet "cykelhjälm": att cykla utan hjälm är farlig och jag ty
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 18:58Att köra ett lopp utan att betala för sig är ett otroligt otrevligt beteende. Tycker man att det är för dyrt kan man ta sig själv och sin hoj och köra Stockholm-Hudiksvall eller någon annanstans, för på loppet har de inget att göra! (t-) :@
Att köra ett lopp utan att betala för sig är ett otroligt otrevligt beteende. Tycker man att det är för dyrt kan man ta sig själv och sin hoj och köra Stockholm-Hudiksvall eller någon annanstans, för på loppet har de inget att göra! (t-) :@
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 19:22Linus: De gillar kanske inte tanken på att betala för Bandyspelare och de utnyttjar inte service, får plakett eller mat.
Det är allmänna vägar och de har vi alla betalt för.
Linus: De gillar kanske inte tanken på att betala för Bandyspelare och de utnyttjar inte service, får plakett eller mat.
Det är allmänna vägar och de har vi alla betalt för.
Quote from Christian Wahlberg on 18 June 2007, 21:19Då kan man cykla rundan en annan dag.
Då kan man cykla rundan en annan dag.
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 21:39Linux,I second that !!!
David; Deltar man i evenemanget kan man gott betala för sig. Jag ser inget fel i att bidra till föreningslivet även om man själv inte spelar bandy.
Linux,I second that !!!
David; Deltar man i evenemanget kan man gott betala för sig. Jag ser inget fel i att bidra till föreningslivet även om man själv inte spelar bandy.
Quote from Funbeat user on 18 June 2007, 22:17Javisst kan de göra det! Det är upp till vem som helst att kontrollera om alla som cyklar på de allmänna vägarna under Vätternrundan har betalt för sig.
Jag bryr mig inte om att köra Vättern runt varken med eller utan startavgift.
Det är alldeles för fa
Javisst kan de göra det! Det är upp till vem som helst att kontrollera om alla som cyklar på de allmänna vägarna under Vätternrundan har betalt för sig.
Jag bryr mig inte om att köra Vättern runt varken med eller utan startavgift.
Det är alldeles för fa
Quote from Funbeat user on 26 June 2007, 10:52Reflektion: Körde själv i en stor klunga på VR-05, ena körbanan plus halva mötande proppfylld med cyklister. När det sen kom bilar i mötande körfält skulle alla cyklister in till höger, otroligt farligt! Det var minst 3 som gick i gatan som jag såg. När s
Reflektion: Körde själv i en stor klunga på VR-05, ena körbanan plus halva mötande proppfylld med cyklister. När det sen kom bilar i mötande körfält skulle alla cyklister in till höger, otroligt farligt! Det var minst 3 som gick i gatan som jag såg. När s
Quote from Johan Fylke on 26 June 2007, 14:35Bor nog lite för mycket folk som behöver vägen till sitt dagliga liv svårt att stänga av den 1 dygn. Även om det skulle vara bra.
Bor nog lite för mycket folk som behöver vägen till sitt dagliga liv svårt att stänga av den 1 dygn. Även om det skulle vara bra.