Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelhjälm ...
You need to log in to create posts and topics.

"Danskarna har en mer liberal syn på livet och alla regler."
Danmark ligger närmare Preussen om man säger ...

Preussare är inte så poppis i Danmark efter den 9 april-40.

För övrigt tar man gärna en bajer.

"Tävlingströjor är till för tävlingar."

Därför, billigare klubbtröjor för träning. Om nu klubben har sånt. Men klubben vill väl synas även den?

...och vart tog alla vägen som cyklar utan hjälm? Helt plötsligt verkar alla var hjälmpositiva 😀
Var det så

Javisst vill klubben synas, men den vill nog inte betala för 5-6 kortärm tröjor, 2-3 långärm, 2 vinterjackor och ett par västar vart annat år om man byter sponsorer.
Det är till mig som kör året runt.

Med ett antal andra cyklister också blir den summan s

Alltså jag vaet inte rikigt men... jag har EN ny klubbtröja.. sen har jag massor av andra.. jag väljer med omsorg när jag ska använda min nya fina tröja som gör mej stolt... För på tävling finns inget annat att köra i ju!!

klart man vill ge klubben uppm

Under VR såg jag två killar cyklande ihop, i ganska lugn tempo.
En åkte utan hjälm! Och hade ingen hjälm med sig heller (#)

Jag kör i klubbtröja/tempodräkt i de officiella sammanhangen och i andra tröjor efter väder o vind på träning.

På Vättern var det medlemmar som körde i andra tröjor och det är ok för mig.

Du bodde med två stycken. . .

Ang VR: Jag såg en man som tagit av sig hjälmen och satt fast den på pakethållaren. Han såg inte ut att behöva någon...

Det får man väl inte? Har liksom ett inne av att jag läst om det i reglerna för Tjejvättern iaf - men har ngn blivit avlyft för att h*n cyklat utan hjälm någon gång?

Lingling;
De kan möjligtvis diskvalificera dig så du inte har någon sluttid och plocka av dig nummerlappen.

De kan inte "plocka dig av banan". Det är allmänna vägar.