Quote from ellen olsson on 27 June 2007, 08:586-8km simning hade nog räckt - naturligtvis med våtdräktstvång - för att göra det till en liten utmaning. Ett bra alternativ hade varit att simma fram och tillbaka från den nuvarande starten, fast då måste man sprida ut simmarna mer i tiden.
6-8km simning hade nog räckt - naturligtvis med våtdräktstvång - för att göra det till en liten utmaning. Ett bra alternativ hade varit att simma fram och tillbaka från den nuvarande starten, fast då måste man sprida ut simmarna mer i tiden.
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 11:11Fast ändå lär visst flest vara rädda för simningen har jag hört?
(Kanske för att jag själv är en rätt dålig simmare jag har för mig det ... )Sedan kanske Vansbro var en större prestation längre tillbaka när det var kallt i vattnet och våtdräkterna sämre
Fast ändå lär visst flest vara rädda för simningen har jag hört?
(Kanske för att jag själv är en rätt dålig simmare jag har för mig det ... )
Sedan kanske Vansbro var en större prestation längre tillbaka när det var kallt i vattnet och våtdräkterna sämre
Quote from Camilla Höög on 27 June 2007, 11:22Vansbro som tävling är sedan 1956, men första simningen gick av stapeln redan 1950.
Vansbro som tävling är sedan 1956, men första simningen gick av stapeln redan 1950.
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 11:28Aha. Hur mkt våtdräkter hade man på den tiden då? Någon som sett bilder?
Aha. Hur mkt våtdräkter hade man på den tiden då? Någon som sett bilder?
Quote from Anders Wallerstedt on 27 June 2007, 12:46Vansbrosimmet är 3 km, av säkerhetsskäl, man kan inte skicka ut motionssimmare på längre turer. Av säkerhetsskäl är tävlingen framflyttad, mot när den gick förr. Hade det varit för tävlingssimmare eller triathleter skulle en 6-9km vara helt ok. När man cy
Vansbrosimmet är 3 km, av säkerhetsskäl, man kan inte skicka ut motionssimmare på längre turer. Av säkerhetsskäl är tävlingen framflyttad, mot när den gick förr. Hade det varit för tävlingssimmare eller triathleter skulle en 6-9km vara helt ok. När man cy
Quote from Funbeat user on 27 June 2007, 13:27Jo jag tänkte också tanken att det är svårare att ge sig ut och simma ungefär som jämförelsen flygplan och bilar/stridsvagnar - de senare kan köra in till vägkanten om de får motorstopp, flyger man är det liiite mer dramatiskt ...
Samma sak om man är mitt
Jo jag tänkte också tanken att det är svårare att ge sig ut och simma ungefär som jämförelsen flygplan och bilar/stridsvagnar - de senare kan köra in till vägkanten om de får motorstopp, flyger man är det liiite mer dramatiskt ...
Samma sak om man är mitt
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 08:05Vansbro är inte alls i klass med dom andra klassiker loppen. Jag som inte alls är någon simstjärna och inte tränade speciellt för Vansbro kom in 10 min efter segrarn, säger en del om loppet eller hur?
Vansbro är inte alls i klass med dom andra klassiker loppen. Jag som inte alls är någon simstjärna och inte tränade speciellt för Vansbro kom in 10 min efter segrarn, säger en del om loppet eller hur?
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 08:21Är inte meningen med "Klassikern" att den inte skall vara så svår att klara av?
Kan man simma eller asa sig fram på laggarna så är den ganska lätt att genomföra.
Jag bor i Skåne och har inte asat runt sedan lumpen på "Vita Blixten".
Tony Pölder skulle
Är inte meningen med "Klassikern" att den inte skall vara så svår att klara av?
Kan man simma eller asa sig fram på laggarna så är den ganska lätt att genomföra.
Jag bor i Skåne och har inte asat runt sedan lumpen på "Vita Blixten".
Tony Pölder skulle
Quote from Funbeat user on 29 June 2007, 08:30David, det kanske till och med skulle kännas bra att glädja någon.
Ingen risk att du bli nerkörd av snabbklungor, och blir du det så landar du mjukt.
Garanterat riskfritt och precis som du själv säger- enkelt. Möjligtvis finns en risk för blåbärsfläckar.
David, det kanske till och med skulle kännas bra att glädja någon.
Ingen risk att du bli nerkörd av snabbklungor, och blir du det så landar du mjukt.
Garanterat riskfritt och precis som du själv säger- enkelt. Möjligtvis finns en risk för blåbärsfläckar.
Quote from Anders Wallerstedt on 29 June 2007, 09:00>kom in 10 min efter segrarn
Då har du nog varit simmare eller triathlet, för det är ju en kanon tid(t+). Vinnartiderna brukar vara 32-33 minuter, ~45 minuter för topp 100 och ~60 minuter för topp 500. Puckeln av folk är nog runt 65-75 minuter.Vansbrosi
>kom in 10 min efter segrarn
Då har du nog varit simmare eller triathlet, för det är ju en kanon tid(t+). Vinnartiderna brukar vara 32-33 minuter, ~45 minuter för topp 100 och ~60 minuter för topp 500. Puckeln av folk är nog runt 65-75 minuter.
Vansbrosi