Quote from Guest on 28 August 2008, 08:41Jag cyklar för närvarande på en Merida 905 med Tiagra komponenter.
Igår var jag på Cykelcity och tittade på en Columbus T100. Blev väldigt sugen på den.
Har nån erfarenheter med denna hoj?
Tack för synpunkter..
Jag cyklar för närvarande på en Merida 905 med Tiagra komponenter.
Igår var jag på Cykelcity och tittade på en Columbus T100. Blev väldigt sugen på den.
Har nån erfarenheter med denna hoj?
Tack för synpunkter..
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 08:51Hej! Jag kör på en Columbus Vola 2006 med Ultegra-komponenter. Vad sitter på T100? Själv tycker jag att Columbus är väldigt prisvärda men nästa gång blir det nog något mer lyxigt. Har dock satt på högprofil/carbonhjul på min som har gjort stor skillnad.
Hej! Jag kör på en Columbus Vola 2006 med Ultegra-komponenter. Vad sitter på T100? Själv tycker jag att Columbus är väldigt prisvärda men nästa gång blir det nog något mer lyxigt. Har dock satt på högprofil/carbonhjul på min som har gjort stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 09:24Cykeln heter F100 och inte T 100 och har Ultegra rakt igenom.
Cykeln heter F100 och inte T 100 och har Ultegra rakt igenom.
Quote from Jonny Persson on 28 August 2008, 09:28Jag har en F100 och är nöjd med den. Har kört ca 500 mil och tycker den är grymt skön. Nu uppgraderade jag iofs från en stålhingst så allt blev ju så mycket bättre. Är bara en glad amatör men lyckades cykla ifrån lite klubbcyklister med min F100 på tränin
Jag har en F100 och är nöjd med den. Har kört ca 500 mil och tycker den är grymt skön. Nu uppgraderade jag iofs från en stålhingst så allt blev ju så mycket bättre. Är bara en glad amatör men lyckades cykla ifrån lite klubbcyklister med min F100 på tränin
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 13:12Mitt enda problem med Columbus-ramar är att det är lite för flexiga. Jag tycker att min Vola ger med sig lite för mycket när man ställer sig upp och tar i. Har även hört liknande kommentarer från andra.
Mitt enda problem med Columbus-ramar är att det är lite för flexiga. Jag tycker att min Vola ger med sig lite för mycket när man ställer sig upp och tar i. Har även hört liknande kommentarer från andra.
Quote from Funbeat user on 29 August 2008, 14:58Även jag kör på en Columbus, iofs "värstingen" Misano. Jag är grymt nöjd, den styvaste hojen jag haft. Dessutom riktigt lätt. Har inte provat de billigare ramarna, men de ser riktigt fina ut, och vad jag hört är det bra kvalitet på dom.
Även jag kör på en Columbus, iofs "värstingen" Misano. Jag är grymt nöjd, den styvaste hojen jag haft. Dessutom riktigt lätt. Har inte provat de billigare ramarna, men de ser riktigt fina ut, och vad jag hört är det bra kvalitet på dom.
Quote from Berit Bengtson on 29 August 2008, 22:15CykelCitys Pinta-cykle är ett riktigt bra nybörjarköp, åtminstone för den som är osäker och behöver hjälp med storlek o likn inför VR.
Men ffa deras kolfiberramar kostar mer än de ger.
De är alla Kina-tillverkade och CykelCity lägger på MYCKET innan de h
CykelCitys Pinta-cykle är ett riktigt bra nybörjarköp, åtminstone för den som är osäker och behöver hjälp med storlek o likn inför VR.
Men ffa deras kolfiberramar kostar mer än de ger.
De är alla Kina-tillverkade och CykelCity lägger på MYCKET innan de h
Quote from Funbeat user on 30 August 2008, 12:50Håkan, har du handlat nåt av Johan? Om, hur funkade det?
Håkan, har du handlat nåt av Johan? Om, hur funkade det?
Quote from Berit Bengtson on 30 August 2008, 19:30Jag har inte köpt ngt av Johan, ännu.
Jag har nämligen varit hos honom idag och provat en cykel byggd på en ny variant av hans kolfiberram.
Det är en fantastisk konstruktion med en uppmätt vikt på 854g för ramen
BILD:http://happymtb.org/forum/file.php/1/
Jag har inte köpt ngt av Johan, ännu.
Jag har nämligen varit hos honom idag och provat en cykel byggd på en ny variant av hans kolfiberram.
Det är en fantastisk konstruktion med en uppmätt vikt på 854g för ramen
BILD:http://happymtb.org/forum/file.php/1/
Quote from Funbeat user on 30 August 2008, 19:53Så var det med den opartiskheten.
Så var det med den opartiskheten.