Quote from ellen olsson on 31 August 2008, 09:10Vilken opartiskhet?
Vilken opartiskhet?
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 09:12Har det någon betydelse för kvaliten var ramen är tillverkad?
Är t ex Taiwan sämre än Holland?
Har det någon betydelse för kvaliten var ramen är tillverkad?
Är t ex Taiwan sämre än Holland?
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 11:47Andres: Nej det tror jag inte, efter vad jag läst så är den bästa tillverkningen numera i Kina och Taiwan! Är det något kineserna är i tillverkning så är det noggrannhet, bara att inse att den mesta tillverkning sker i Kina. Varför skulle den vara sämre,
Andres: Nej det tror jag inte, efter vad jag läst så är den bästa tillverkningen numera i Kina och Taiwan! Är det något kineserna är i tillverkning så är det noggrannhet, bara att inse att den mesta tillverkning sker i Kina. Varför skulle den vara sämre,
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 14:31Den billigaste tillverkningen är i Kina. Du kan köpa en kolfiberram för 500:- på fabriken.
Frågan blir för mig av vilken kvalite är kolfiberväven och ifall kvaliten är jämn.
Jag vet i alla fall var jag lägger mina slantar och det är inte på det billigast
Den billigaste tillverkningen är i Kina. Du kan köpa en kolfiberram för 500:- på fabriken.
Frågan blir för mig av vilken kvalite är kolfiberväven och ifall kvaliten är jämn.
Jag vet i alla fall var jag lägger mina slantar och det är inte på det billigast
Quote from Lena O on 21 March 2009, 16:59Så du har inte räknat ut än att det är billigare för att de få ungefär 15.50:- i veckan??
Så du har inte räknat ut än att det är billigare för att de få ungefär 15.50:- i veckan??
Quote from ellen olsson on 21 March 2009, 17:04Jag tror inte att personalkostnaden är den största delen av produktionskostnaden av en fabrikstillverkad kolfiberram i ett land med höga lönekostnader ens.
Jag tror inte att personalkostnaden är den största delen av produktionskostnaden av en fabrikstillverkad kolfiberram i ett land med höga lönekostnader ens.
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 17:23Jodå, jag har en abakus. Jag tror ändå inte att de billigaste o lättaste ramarna med fluktrerande kvalite är de som passar mig.
Jodå, jag har en abakus. Jag tror ändå inte att de billigaste o lättaste ramarna med fluktrerande kvalite är de som passar mig.
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 19:54Precis som med mycket annat så får man oftast ungefär vad man betalar för. Detta gäller även i Kina..
Ber man dom att tillverka en pryl så billigt som möjligt så gör dom garanterat just det men kvalitén blir då givetvis lidande. Sätter man däremot upp et
Precis som med mycket annat så får man oftast ungefär vad man betalar för. Detta gäller även i Kina..
Ber man dom att tillverka en pryl så billigt som möjligt så gör dom garanterat just det men kvalitén blir då givetvis lidande. Sätter man däremot upp et
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 22:53Det har blivit en generell diskussion om kvalité kontra pris. Jag är dock nyfiken på om någon kan uttala sig om ramen som verkar sitta på både pintan och velon. Ja ich f100 också - även om jag inte vet om den finns kvar i sortimentet.
Eller med andra or
Det har blivit en generell diskussion om kvalité kontra pris. Jag är dock nyfiken på om någon kan uttala sig om ramen som verkar sitta på både pintan och velon. Ja ich f100 också - även om jag inte vet om den finns kvar i sortimentet.
Eller med andra or
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 23:12Samma fundering som Mats.
F100 lär inte finnas fr o m 2009(?).
Däremot bl.a. San Leo och Misano SL.
Samma fundering som Mats.
F100 lär inte finnas fr o m 2009(?).
Däremot bl.a. San Leo och Misano SL.