Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp. Racerhybrid?
You need to log in to create posts and topics.

Dags att skaffa mig en cykel. Och då tänkte jag det var lika bra med en alltiallo...

Snart 30år 187 lång och nästan 90kg...(Tänkte cykeln kunde hjälpa mig tappa nåra...)

Detta vill jag kunna göra med den:

- Träna inför vätternrundan.

- Köra vätternru

I Linköping finns Haga cykel och...ja vad kan den tänkas heta...Västra cykelaffären kanske? Nära Abiskorondellen om man cyklar från stan mot Gottfridsberg. Minnet är bra men kort.

Hunnebergsgatan säger google.

Låter som du vill ha en cyclo cross.

Tack för tipsen!

Några förslag på modell som uppfyller möjligheten på stänkskärmar / pakethållare / 10k? 🙂 På en cyclocross alltså.

Köpte en Merida CX 3 för två år sen med både fästen för skärmar och pakethållere. har tjänstgjort två somrar med full campingpackning-

Ok cykelaffärer i stan är:
Bertil Andersson, Brokindsleden
Nellborgs, Tannefors
Västra cykelaffären, Västra vägen
Haga, har flyttat till Tornby

Så här års kan du rea-fynda.

Sportson på Tornby och Jannes i Ljungsbro också

Tack för länken till turfa 🙂 Blev sugen på att testa själv också.

Om det inte går att cykla ända fram till zonen du ska ta, så skulle jag rekommendera spd-pedaler. Blir bättre tryck (eller snarare drag) i dem än "vanliga" pedaler och det finns spd-skor

Shimano har kombopedaler med "vanlig" pedal på ena sidan och SPD på andra, då kan du själv välja. På Vätternrundan är det nog väldigt skönt med SPD men med många start/stopp och kliva av och på är det smidigare med "vanliga" sidan.

Bl a Wiggle har dem ti