Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelköp. Racerhybrid?
You need to log in to create posts and topics.

Köp inte kombipedaler. Du lär bli irriterad i längden på att fel sida kommer upp.

Instämmer i Davids betraktelse. Hade sådana en enda tur, sen skänkte jag bort skiten.

Nu har jag inte satt på mina kombipedaler än, men det känns som rätt lätt att lösa problemet med att fel sida kommer upp genom att fästa en liten liten vikt på ena sidan av pedalen. Då vet man ju att vikten (en mutter/magnet?) alltid hamnar neråt. Men som

Du verkar ha intresse av att köra lite CX-stuk så varför inte då ha SPD-pedaler?

Jag har kombipedaler och upplever inga problem alls med att fel sida kommer upp (det handlar nog mest om hur fjupplig man är med fötterna och kanske beroende på vilka skor man har). Det är väldigt praktiskt på hybriden som mest används till geocaching.

Även jag gillar kombipedalerna på min Merida Cyclocross 4. Den har jag både när jag cyklar till jobbet (byter om och har då även cykelskorna) och när jag ska iväg någonstans där jag INTE vill ha cykelskor. Det är svårt att cykla med vanliga skor på pedale

På min cross och de andra ickeräcercyklarna har jag par Crank brothers Candy. Inga problem alls att köra med vanliga skor.

Har också cyclocross med kombipedal för pendling. Har dock denna pedal: http://www.wiggle.co.uk/de/shimano-a530-spd-einseitige-touring-pedale/ och den funkar bra, ställer sig alltid så att man klickar i genom att komma med foten bakifrån. Vill man köra ut

Det blev en Nishiki cross Comp från Haga cykel för 10k. Kombipedaler.

Den kändes finfin! F**n så det gick!

tack för alla tips! Hoppas jag är lika nöjd om nått år 🙂

Ha så skoj!