Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelklubb i stockholm?
You need to log in to create posts and topics.

Måste ju veta om jag ens kan börja i lugnagruppen. =)

En snabb grupp är 5 km/t snabbare än en lung grupp.

Jag valde hofvet för att träningsutbudet är så stort att det alltid går att hitta nåt som passar. Dessutom inga lutherska morgonvanor som inte passar mig, men som verkar poppis i andra klubbar. Det är väl enklast att bara dyka upp på en träning och känna

De flesta klubbar har väl minst en gratis drop in o prova på gång!

Det låter väldigt bra med sådan stor variation. Är inte heller så mycket för morgonvanor.
jaha okej, så då är det bara att dyka upp?

> jaha okej, så då är det bara att dyka upp?

Ja, om det är de vanliga rundorna. På tävlingsträningarna vill ledarna gärna veta om nya dyker upp så att de ta hand om nykomlingarna och förklara dagens träningsupplägg.

Jag såg ett gäng Valhallare dissa en cyklist och ifrågasätta om han verkligen skulle följa med dem på en runda då hans cykel var gamal och sliten... Det var en ex tävlingscyklist på lånad hoj de dissade....i slutändan orkade ingen hålla hans tempo...Kunde

Det är lättare att köra med "Icke-tävlande" om man dyker upp i april månad eftersom tävlingscyklisterna redan har skött sin vinterträning och då är träningstempot ganska upptrissat. Jag vet för lite om hur träningen fungerar i Tjabostan klubbarna numera.

Toni: Fartintervallen (ungefärliga) i början av säsongen, det brukar gå lite fortare senare på året:
Lugna gruppen: 25 km/h
Mellangruppen: 28 km/h
Snabbgruppen: 30+ km/h
Obs att detta är medelfarter, emellanåt går det både fortare och långsammare.
Sen kör

Det här var verkligen en kanontråd för en som lite smått funderat på att gå med i en cykelklubb (blir dock nästa år när ny cykel ska inhandlas, vilket budgeten tyvärr inte tillåter i år). Har redan haft funderinger på Hofvet och diskussionen här gör ju in