Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 13:29Måste ju veta om jag ens kan börja i lugnagruppen. =)
Måste ju veta om jag ens kan börja i lugnagruppen. =)
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 13:32En snabb grupp är 5 km/t snabbare än en lung grupp.
En snabb grupp är 5 km/t snabbare än en lung grupp.
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 13:36Jag valde hofvet för att träningsutbudet är så stort att det alltid går att hitta nåt som passar. Dessutom inga lutherska morgonvanor som inte passar mig, men som verkar poppis i andra klubbar. Det är väl enklast att bara dyka upp på en träning och känna
Jag valde hofvet för att träningsutbudet är så stort att det alltid går att hitta nåt som passar. Dessutom inga lutherska morgonvanor som inte passar mig, men som verkar poppis i andra klubbar. Det är väl enklast att bara dyka upp på en träning och känna
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 13:42De flesta klubbar har väl minst en gratis drop in o prova på gång!
De flesta klubbar har väl minst en gratis drop in o prova på gång!
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 13:49Det låter väldigt bra med sådan stor variation. Är inte heller så mycket för morgonvanor.
jaha okej, så då är det bara att dyka upp?
Det låter väldigt bra med sådan stor variation. Är inte heller så mycket för morgonvanor.
jaha okej, så då är det bara att dyka upp?
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 14:08> jaha okej, så då är det bara att dyka upp?
Ja, om det är de vanliga rundorna. På tävlingsträningarna vill ledarna gärna veta om nya dyker upp så att de ta hand om nykomlingarna och förklara dagens träningsupplägg.
> jaha okej, så då är det bara att dyka upp?
Ja, om det är de vanliga rundorna. På tävlingsträningarna vill ledarna gärna veta om nya dyker upp så att de ta hand om nykomlingarna och förklara dagens träningsupplägg.
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 14:28Jag såg ett gäng Valhallare dissa en cyklist och ifrågasätta om han verkligen skulle följa med dem på en runda då hans cykel var gamal och sliten... Det var en ex tävlingscyklist på lånad hoj de dissade....i slutändan orkade ingen hålla hans tempo...Kunde
Jag såg ett gäng Valhallare dissa en cyklist och ifrågasätta om han verkligen skulle följa med dem på en runda då hans cykel var gamal och sliten... Det var en ex tävlingscyklist på lånad hoj de dissade....i slutändan orkade ingen hålla hans tempo...Kunde
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 14:34Det är lättare att köra med "Icke-tävlande" om man dyker upp i april månad eftersom tävlingscyklisterna redan har skött sin vinterträning och då är träningstempot ganska upptrissat. Jag vet för lite om hur träningen fungerar i Tjabostan klubbarna numera.
Det är lättare att köra med "Icke-tävlande" om man dyker upp i april månad eftersom tävlingscyklisterna redan har skött sin vinterträning och då är träningstempot ganska upptrissat. Jag vet för lite om hur träningen fungerar i Tjabostan klubbarna numera.
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 15:21Toni: Fartintervallen (ungefärliga) i början av säsongen, det brukar gå lite fortare senare på året:
Lugna gruppen: 25 km/h
Mellangruppen: 28 km/h
Snabbgruppen: 30+ km/h
Obs att detta är medelfarter, emellanåt går det både fortare och långsammare.
Sen kör
Toni: Fartintervallen (ungefärliga) i början av säsongen, det brukar gå lite fortare senare på året:
Lugna gruppen: 25 km/h
Mellangruppen: 28 km/h
Snabbgruppen: 30+ km/h
Obs att detta är medelfarter, emellanåt går det både fortare och långsammare.
Sen kör
Quote from Funbeat user on 26 March 2009, 15:41Det här var verkligen en kanontråd för en som lite smått funderat på att gå med i en cykelklubb (blir dock nästa år när ny cykel ska inhandlas, vilket budgeten tyvärr inte tillåter i år). Har redan haft funderinger på Hofvet och diskussionen här gör ju in
Det här var verkligen en kanontråd för en som lite smått funderat på att gå med i en cykelklubb (blir dock nästa år när ny cykel ska inhandlas, vilket budgeten tyvärr inte tillåter i år). Har redan haft funderinger på Hofvet och diskussionen här gör ju in