Quote from Guest on 18 June 2010, 09:27Jag ser mig själv som en konsument av cykling. Och som sådan vill jag ha en produkt som passar de behov jag har.
Bland annat vill jag ha cykelleder som är byggda för farter över 40km/h. Jag vill ha pumpstationer på regelbundna avstånd. Jag vill ha jämnt
Jag ser mig själv som en konsument av cykling. Och som sådan vill jag ha en produkt som passar de behov jag har.
Bland annat vill jag ha cykelleder som är byggda för farter över 40km/h. Jag vill ha pumpstationer på regelbundna avstånd. Jag vill ha jämnt
Quote from Lena O on 18 June 2010, 09:37Du behöver inte uppfinna hjulet på nytt 😉
http://www.svenskcykling.se/
Ta kontakt med Klas Elm och kompani.
De gör redan mycket idag och behöver många fleras stöd!
Du behöver inte uppfinna hjulet på nytt 😉
Ta kontakt med Klas Elm och kompani.
De gör redan mycket idag och behöver många fleras stöd!
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:53Jag har inget emot dem. Det de gör är jättebra.
Men "Svensk Cykling är en branschorganisation för Sveriges cykelfackhandlare, tillverkare och importörer. Vårt syfte är att få fler svenskar att cykla oftare."
Mitt syfte med den här tråden är att komma
Jag har inget emot dem. Det de gör är jättebra.
Men "Svensk Cykling är en branschorganisation för Sveriges cykelfackhandlare, tillverkare och importörer. Vårt syfte är att få fler svenskar att cykla oftare."
Mitt syfte med den här tråden är att komma
Quote from Lena O on 18 June 2010, 10:07Dem är så mycket mer än så Anders.
Läs mer på sidan. Kontakta de och hjälpa till
Dem är så mycket mer än så Anders.
Läs mer på sidan. Kontakta de och hjälpa till
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 10:17På lång sikt bör städer byggas för gång- och cykeltrafik i första hand. Kanske kompletterat med någon spårbunden kollektivtrafik som gärna går över markplanet.
På lång sikt bör städer byggas för gång- och cykeltrafik i första hand. Kanske kompletterat med någon spårbunden kollektivtrafik som gärna går över markplanet.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 11:11Det är ju jättebra Richard, problemet är då att man bygger cykelbana o gångbana ihop, skiljt genom att en meter (i bredd) asfalt färgas röd. Där ska man cykla. Gissa om det funkar
Det är ju jättebra Richard, problemet är då att man bygger cykelbana o gångbana ihop, skiljt genom att en meter (i bredd) asfalt färgas röd. Där ska man cykla. Gissa om det funkar
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 11:20Helt ok, Richard, men ett litet problem.
Europa har några år på nacken och det byggs inte nya städer så ofta nuförtiden.
Jag bor någon mil söder om Mölndal och kan välja att cykla där det inte finns cykelbanor. Det passar mig fint. Kom nu inte och bygga
Helt ok, Richard, men ett litet problem.
Europa har några år på nacken och det byggs inte nya städer så ofta nuförtiden.
Jag bor någon mil söder om Mölndal och kan välja att cykla där det inte finns cykelbanor. Det passar mig fint. Kom nu inte och bygga
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 12:17Jag tänkte även på ombyggnad, uttryckte mig dåligt.
Eftersom BP släpper ut oljereserven så försvinner bilarna snart.
Jag tänkte även på ombyggnad, uttryckte mig dåligt.
Eftersom BP släpper ut oljereserven så försvinner bilarna snart.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 12:26Finns alltid en positiv aspekt.
Skämt åsido, det skulle kunna spara mycket olja om många fler cyklade. Många problem skulle falla bort också eftersom vägarna skulle vara mindre belastade. Men, men ... det kommer inte att hända.
Finns alltid en positiv aspekt.
Skämt åsido, det skulle kunna spara mycket olja om många fler cyklade. Många problem skulle falla bort också eftersom vägarna skulle vara mindre belastade. Men, men ... det kommer inte att hända.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 12:32En cykel är ett fordon och bör som sådant framföras på väg. Vill man separera bilar och cyklar ritar man en linje på vägen o tar utav bilisternas utrymme för att ge cyklisterna mer utrymme.
En cykel är ett fordon och bör som sådant framföras på väg. Vill man separera bilar och cyklar ritar man en linje på vägen o tar utav bilisternas utrymme för att ge cyklisterna mer utrymme.