Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:19Ja, visst. Om man bara jämför med cykel så stämmer det ju. Men jag retar mig mer på själva rapporten och inte på Fredriks argument så att säga. 🙂
"Ungefär hälften av alla bilresor är kortare än 5 kilometer. I tätorter är generellt sett en mycket stor an
Ja, visst. Om man bara jämför med cykel så stämmer det ju. Men jag retar mig mer på själva rapporten och inte på Fredriks argument så att säga. 🙂
"Ungefär hälften av alla bilresor är kortare än 5 kilometer. I tätorter är generellt sett en mycket stor an
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 19:21Jag tvivlar starkt på att halva bilismen i Stockholm består av folk som har åkte mindre än 5 km.
Att mer än halva bilresor är under 5 km kan vara. Men det var tal om bilar i centrum.
Jag tvivlar starkt på att halva bilismen i Stockholm består av folk som har åkte mindre än 5 km.
Att mer än halva bilresor är under 5 km kan vara. Men det var tal om bilar i centrum.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:28Lyssna på Daniel (den här gången) och forskarna (?) på KTH. Inte på partsinlagan från de som på fullt allvar har en nollvision framför ögonen. Eller opponera åtminstone någorlunda vederhäftigt mot rapporten och resvaneundersökningen på vilken rapporten ba
Lyssna på Daniel (den här gången) och forskarna (?) på KTH. Inte på partsinlagan från de som på fullt allvar har en nollvision framför ögonen. Eller opponera åtminstone någorlunda vederhäftigt mot rapporten och resvaneundersökningen på vilken rapporten ba
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:32TSV:s Vd? var på TV igår ifrån Motala och tyckte att cykeltransporter hade någon bortre gräns på fem kilometer.
Sedan var det för långt.Kul inställning, av en överviktig bilist med tjänstebil.
TSV:s Vd? var på TV igår ifrån Motala och tyckte att cykeltransporter hade någon bortre gräns på fem kilometer.
Sedan var det för långt.
Kul inställning, av en överviktig bilist med tjänstebil.
Quote from Lotta W on 18 June 2010, 21:38Bra, med tanke på att så stor andel av bilresorna är kortare än 5 km. Då borde t.o.m. en överviktig person med tjänstebil inse potentialen... 🙂
Skicka honom på en studieresa till Gröningen!
Bra, med tanke på att så stor andel av bilresorna är kortare än 5 km. Då borde t.o.m. en överviktig person med tjänstebil inse potentialen... 🙂
Skicka honom på en studieresa till Gröningen!
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:43Det var en kärring...
Det var en kärring...
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 21:48Hrrumpf ... "den här gången" ...
Hrrumpf ... "den här gången" ...
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 22:19"De flesta bilisterna i centrum bor ju inte 5 eller 10 km från centrum. "
Fast de kör ju oftast inte bil i centrum utan till dessa märkliga köpcenterområden utanför centrum. I Centrum kommer de inte fram med bil och hittar inte parkeringsplats, alltså åke
"De flesta bilisterna i centrum bor ju inte 5 eller 10 km från centrum. "
Fast de kör ju oftast inte bil i centrum utan till dessa märkliga köpcenterområden utanför centrum. I Centrum kommer de inte fram med bil och hittar inte parkeringsplats, alltså åke
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 22:29Men det är helt logiskt.
Man ska helst bo utanför, där det inte finns cykelbanor och man kan cykla i lugn och ro.
Behöver man shoppa (eller som killar gör, "handla", dvs, gå in i en affär, plocka fram det man vill ha och köper det) ... om man ska shoppa
Men det är helt logiskt.
Man ska helst bo utanför, där det inte finns cykelbanor och man kan cykla i lugn och ro.
Behöver man shoppa (eller som killar gör, "handla", dvs, gå in i en affär, plocka fram det man vill ha och köper det) ... om man ska shoppa
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 22:40Nja. Jag bor i ett område från 60-talet och cyklar i princip överallt, om jag inte tar bussen. Dvs om det är bara _min_ resa. Det är när barnen kommer det kärvar till sig. Vi cyklar med dem också, idag cyklade jag t ex till bvc med min 5-åring, ca 2 km c
Nja. Jag bor i ett område från 60-talet och cyklar i princip överallt, om jag inte tar bussen. Dvs om det är bara _min_ resa. Det är när barnen kommer det kärvar till sig. Vi cyklar med dem också, idag cyklade jag t ex till bvc med min 5-åring, ca 2 km c