Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 11:32Såhär är det...
Den bästa resturangen i Norrland är Stadshotellet i Markaryd.
Lappland är ett landskap.
Norrbotten är ett län.
Nu är man ledsna i Luleå med omnejd så ofta får Norrbotten vara ett landskap (men är det inte).
Hälsar
Lars i Malmberget
Såhär är det...
Den bästa resturangen i Norrland är Stadshotellet i Markaryd.
Lappland är ett landskap.
Norrbotten är ett län.
Nu är man ledsna i Luleå med omnejd så ofta får Norrbotten vara ett landskap (men är det inte).
Hälsar
Lars i Malmberget
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 12:34Jag är norrbottning, men jag håller med, Norrbotten är ett begrepp som iaf administrativt uppstod när länen skapades.
När Västerbotten och Lappland delades upp i Norrbottens och Västerbottens län (förutom den del som hamnade i Finland (mellan Torne och
Jag är norrbottning, men jag håller med, Norrbotten är ett begrepp som iaf administrativt uppstod när länen skapades.
När Västerbotten och Lappland delades upp i Norrbottens och Västerbottens län (förutom den del som hamnade i Finland (mellan Torne och
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:05Norrbotten kan betraktas som Sveriges nyaste landskap. Historiskt sett var denna del av Norrland en del av landskapet Västerbotten, vilket fortsatte in i nuvarande Finland. 1810 inrättades Norrbottens län, varefter den del av det gamla landskapet Västerbo
Norrbotten kan betraktas som Sveriges nyaste landskap. Historiskt sett var denna del av Norrland en del av landskapet Västerbotten, vilket fortsatte in i nuvarande Finland. 1810 inrättades Norrbottens län, varefter den del av det gamla landskapet Västerbo
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:06Norrbotten kan betraktas som Sveriges nyaste landskap. Historiskt sett var denna del av Norrland en del av landskapet Västerbotten, vilket fortsatte in i nuvarande Finland. 1810 inrättades Norrbottens län, varefter den del av det gamla landskapet Västerbo
Norrbotten kan betraktas som Sveriges nyaste landskap. Historiskt sett var denna del av Norrland en del av landskapet Västerbotten, vilket fortsatte in i nuvarande Finland. 1810 inrättades Norrbottens län, varefter den del av det gamla landskapet Västerbo
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:39Nästan rätt Lingling, nästan rätt. Några detaljer bara.
Västerbotten och Lappland slogs ihop (plus en hel del annat) till Norrlands län efter 1634 års regeringsform. 1638 "knoppades" Västerbottens län av. Efter freden i Fredrikshamn (1609) delades Väster
Nästan rätt Lingling, nästan rätt. Några detaljer bara.
Västerbotten och Lappland slogs ihop (plus en hel del annat) till Norrlands län efter 1634 års regeringsform. 1638 "knoppades" Västerbottens län av. Efter freden i Fredrikshamn (1609) delades Väster
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:43Är du av samisk börd?
Är du av samisk börd?
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:52Inte vad jag vet och vad min far en gång vaskade fram ur kyrkböckerna under tjugo års tid. Det rör sig faktisk en hel del Västerbotten, både södra och norra 🙂 fram till dess att ekonomin sköt fart i denna delen av den yttersta norden.
Inte vad jag vet och vad min far en gång vaskade fram ur kyrkböckerna under tjugo års tid. Det rör sig faktisk en hel del Västerbotten, både södra och norra 🙂 fram till dess att ekonomin sköt fart i denna delen av den yttersta norden.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 20:59Det är väl de som ska få lite av tillgångarna i så fall?
Det är väl de som ska få lite av tillgångarna i så fall?
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 21:04Självklart ska alla få vara med, här gör vi inte skillnad på folk.
Självklart ska alla få vara med, här gör vi inte skillnad på folk.
Quote from Ebba Johansson on 22 April 2010, 11:10För att återgå till lopp i norra sverige, och nu tar jag gör givet att östersund och Jämtalnd kvalar in där så finns ju även Vertex backsprint den 28 maj, och linjeloppet den 29 maj, Storsjön runt 31 Juli, tour of Jämtland från 5 aug till 7 augusti.
För att återgå till lopp i norra sverige, och nu tar jag gör givet att östersund och Jämtalnd kvalar in där så finns ju även Vertex backsprint den 28 maj, och linjeloppet den 29 maj, Storsjön runt 31 Juli, tour of Jämtland från 5 aug till 7 augusti.