Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:42David, nu är du inne på farlig mark! sök på kväner ...
Även definitioner på minoriteter, urbefolkning etc.
Förekommer animerade diskussioner och rättshaverister i frågan.Men vad jag förstått så är det rätt vanligt att de som inte räknar sig som samer
David, nu är du inne på farlig mark! sök på kväner ...
Även definitioner på minoriteter, urbefolkning etc.
Förekommer animerade diskussioner och rättshaverister i frågan.
Men vad jag förstått så är det rätt vanligt att de som inte räknar sig som samer
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 19:50CK Laponia har nu uppdaterat tävlingskalendern för 2010. Det är nog den bästa sammanställningen för lopp här uppe i norr. De brukar också vara duktiga på att hålla den aktuell.
http://www.cklaponia.se/tavlingar_gallivare.htm
CK Laponia har nu uppdaterat tävlingskalendern för 2010. Det är nog den bästa sammanställningen för lopp här uppe i norr. De brukar också vara duktiga på att hålla den aktuell.
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 20:34Hisingen Runt ... men den har redan gått i år.
Hisingen Runt ... men den har redan gått i år.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 08:07Hisingen kan väl inte i något sammanhang tillhöra Norrland ?, eller kallar skåningar allt norr om Göterborg för Norrland ?
Hisingen kan väl inte i något sammanhang tillhöra Norrland ?, eller kallar skåningar allt norr om Göterborg för Norrland ?
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 15:53För en skåning är allt norr om Markaryd Norrland. 🙂
För en skåning är allt norr om Markaryd Norrland. 🙂
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 11:20Ljusdalstrampet.
Ljusdalstrampet.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 13:05Ljusdal är väl i södra Sverige? 😉
Ljusdal är väl i södra Sverige? 😉
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 14:53nja, det ligger väl i södra norrland. Allt norr om Uppsala är norrland för mig.
nja, det ligger väl i södra norrland. Allt norr om Uppsala är norrland för mig.
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 15:03Jag tycker väl "allt norr om Örnsköldsvik" ungefär, kan möjligen sträcka mig till Sundsvall då det ju ligger hyfsat "mitt i" Sverige
Jag tycker väl "allt norr om Örnsköldsvik" ungefär, kan möjligen sträcka mig till Sundsvall då det ju ligger hyfsat "mitt i" Sverige
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 16:03Gästrikland ingår i Norrland.
Gästrikland ingår i Norrland.