Quote from Guest on 3 September 2014, 12:22Hej!
Är en van löpare som börjat cykelpendla 30min enkel väg varje dag. Cyklingen gör mig trött i benen och jag orkar således inte springa alls lika bra/mycket som förr.
Någon som vet något generllt upplägg med cykelpendling kombinerat med löpning och gä
Hej!
Är en van löpare som börjat cykelpendla 30min enkel väg varje dag. Cyklingen gör mig trött i benen och jag orkar således inte springa alls lika bra/mycket som förr.
Någon som vet något generllt upplägg med cykelpendling kombinerat med löpning och gä
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 12:32hur länge sedan började du cykelpendla?
hur långt efter du har cyklat springa du?
hur länge sedan började du cykelpendla?
hur långt efter du har cyklat springa du?
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 15:23Ca 4 veckor har jag cykelpendlat. När jag springer blir det 2 timmar efter eller på kvällen.
Ca 4 veckor har jag cykelpendlat. När jag springer blir det 2 timmar efter eller på kvällen.
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 15:26Kan tilläga att jag är 180cm 90kg och sprang 10km premiärmilen i Mars på 46:10.
Fast då hade jag bar sprungit 3-4 pass i veckan distans, fartlek eller långa intervaller.
Kan tilläga att jag är 180cm 90kg och sprang 10km premiärmilen i Mars på 46:10.
Fast då hade jag bar sprungit 3-4 pass i veckan distans, fartlek eller långa intervaller.
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 16:19Det kan ta tid att vänjer benen till cykling.
Eller att du behöver göra något mer direkt efter cykling så du inte bli stel eller känner tungt
Det kan ta tid att vänjer benen till cykling.
Eller att du behöver göra något mer direkt efter cykling så du inte bli stel eller känner tungt
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 16:32Hej,
Då skulle jag tro att det snarare cykelmusklerna snarare än det generella flåset som är begränsningen. Testa att köra på lätta växlar och hög kadens (runt 90 (tramp per ben och minut) brukar vara ett riktmärke) så sparar du nog benen.
Mvh Marcus
Hej,
Då skulle jag tro att det snarare cykelmusklerna snarare än det generella flåset som är begränsningen. Testa att köra på lätta växlar och hög kadens (runt 90 (tramp per ben och minut) brukar vara ett riktmärke) så sparar du nog benen.
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 16:40Du har inte funderat på att byta ut cykling mot löpning, då och då, när du pendlar? Exempelvis springer du hem på måndag em och till jobbet på tisdag morgon. Då är du inte så trött i benen, vid löpningen. Ja, kanske trött på tisdag morgon, förstås.
Ja, e
Du har inte funderat på att byta ut cykling mot löpning, då och då, när du pendlar? Exempelvis springer du hem på måndag em och till jobbet på tisdag morgon. Då är du inte så trött i benen, vid löpningen. Ja, kanske trött på tisdag morgon, förstås.
Ja, e
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 09:49Tack för era svar.
Idag ska jag springa så jag cyklade så lugnt jag kunde till jobbet på låga växlar med hög kadens.
Ska även testa att cykla hem lugnt och springa direkt när jag ställt av cykeln.Att springa hem eller till jobbet vissa dar vill jag i
Tack för era svar.
Idag ska jag springa så jag cyklade så lugnt jag kunde till jobbet på låga växlar med hög kadens.
Ska även testa att cykla hem lugnt och springa direkt när jag ställt av cykeln.
Att springa hem eller till jobbet vissa dar vill jag i
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 10:09Torbjörn:
Har cykel- och löppendlat dagligen de sista fem åren. Året runt. Har ca 10 km till jobbet.Mina erfarenheter är att jag i början blev ganska sliten av att bara cykelpendla. Dels var det nog ovanan och dåligt flås men också för att jag körde för
Torbjörn:
Har cykel- och löppendlat dagligen de sista fem åren. Året runt. Har ca 10 km till jobbet.
Mina erfarenheter är att jag i början blev ganska sliten av att bara cykelpendla. Dels var det nog ovanan och dåligt flås men också för att jag körde för
Quote from Funbeat user on 4 September 2014, 14:14Abbe S, tack för bra upplägg. Kom på att jag ju kan lämna av dottern på dagis, lämna cykeln där och springa därifrån också.
Eller helt enkelt ta bussen.
Ska prova när belastningen på jobbet lagt sig lite.
Abbe S, tack för bra upplägg. Kom på att jag ju kan lämna av dottern på dagis, lämna cykeln där och springa därifrån också.
Eller helt enkelt ta bussen.
Ska prova när belastningen på jobbet lagt sig lite.