Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelsemster
You need to log in to create posts and topics.

Jag är tacksam för alla svar som droppar in, även om jag inte ens förstår hälften av era termer 😉

Köper man utrustning till cykeln i sportaffärer? Jag tänkte på vattenflaskhållare, frampakethållare etc.

Och Gary, jag stark? Haha... inte på en landsväg

Köp hos en lokal cykelhandlare som hjälper dig och service, inte Team sportia, spotson, cykelringen eller liknande.
Ett annat förslag är att köpa cykel i Lund så slipper ni transporten ett håll.
Där kan Cykel City hjälpa er.

Nåja, det finns undantag från den regeln. Team Sportia i Skövde är en utmärkt butik.

Vad är den generella uppfattningen om kärror/vagnar man drar bakom cykeln? Antar att det finns massor av nackdelar, men är det någon som använder denna modellen för att transportera sin packning?

Kropp och Chlumska.

Andreas: Om du behöver en vagn har du med dig för mycket saker 😉

Det finns en del lättviktssiter på nätet, svenskar är tydligen mästare på att släpa med sig en massa packning. Vad sägs om utrustning för 3-5 dagar med totalvikt på 4,6 kg inkl ryggsäck?

Jo, har ju hört Chlumska berätta om sin USA-tripp, men skillnaden var väl att hennes släp vägde drygt 100 kg, och så tungt var väl inte mitt mål...

Ville mest bara höra om någon hade något konkret att säga om just att använda cykelkärror istället för cyk

Det låter som en väldigt trevlig semester. Berätta hur det går, jag ska hålla utkik om ni svischar förbi 🙂

hej! Jag och min pojkvän cyklade Malmö-bollnäs i somras och i år ska vi cykla Haparanda-Malmö. våra erfarenheter är att ha en bra cykel som du har cyklat på en hel del innan resan så att du har vant dig vid sadeln.
Ta inte mer grejer än vad du har använd

Wow Jenny! Vilken fantastisk resa!