Quote from Guest on 3 November 2009, 21:57Har ni några förslag på en bra trainer, tittat runt lite, finner allt från 1000 kornor till 7000 typ som är som en simulator.
Är det verkligen värt det?
Funkar det att köra med en för cirka 2000 framför tv:en eller nåt?
Kan man bara sitta på cykeln elle
Har ni några förslag på en bra trainer, tittat runt lite, finner allt från 1000 kornor till 7000 typ som är som en simulator.
Är det verkligen värt det?
Funkar det att köra med en för cirka 2000 framför tv:en eller nåt?
Kan man bara sitta på cykeln elle
Quote from Lars Mörrby on 3 November 2009, 22:07Jag har precis köpt en Tacx Satori Blue för 2000 som jag är nöjd med, men dagen efter jag fått den så såg jag att jag kunde köpt en mycket mer avancerad fast begagnad för samma pengar.
Det jag saknar är effektmätare.Mitt tips, köp begagnat om du kan.
Jag har precis köpt en Tacx Satori Blue för 2000 som jag är nöjd med, men dagen efter jag fått den så såg jag att jag kunde köpt en mycket mer avancerad fast begagnad för samma pengar.
Det jag saknar är effektmätare.
Mitt tips, köp begagnat om du kan.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:10Cykelträning bedrivs utomhus.
Cykelträning bedrivs utomhus.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:15MTB-säsongen är oktober - april, på ett ungefär.
MTB-säsongen är oktober - april, på ett ungefär.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 23:53CX är inte fel och hittar du en äldre racercykel funkar även det bra om du slänger på CX däck så det behöver inte bli dyrt alls.
Sen är det bara ut och njuta på grusväg och skogsstigar som inte är FÖR stökiga. (t+)
CX är inte fel och hittar du en äldre racercykel funkar även det bra om du slänger på CX däck så det behöver inte bli dyrt alls.
Sen är det bara ut och njuta på grusväg och skogsstigar som inte är FÖR stökiga. (t+)
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 02:58Håller med om att cykelträning ska ske utomhus. Köpte en trainer förra året. Använde den en gång. Sålde den. Jag cyklar hellre ute i skitväder än sitter på trainer.
Håller med om att cykelträning ska ske utomhus. Köpte en trainer förra året. Använde den en gång. Sålde den. Jag cyklar hellre ute i skitväder än sitter på trainer.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 06:04Hur får man in CXdäck i en gammal racerram?
Hur får man in CXdäck i en gammal racerram?
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 07:46"Jag cyklar hellre ute i skitväder än sitter på trainer. "
Smaken är som baken. Jag är precis tvärt om . Jag sitter hellre inne på en trainer än är ute och cyklar i skitväder. Jag tycker att det är för stora risker med att köra ute i skitväder och framfö
"Jag cyklar hellre ute i skitväder än sitter på trainer. "
Smaken är som baken. Jag är precis tvärt om . Jag sitter hellre inne på en trainer än är ute och cyklar i skitväder. Jag tycker att det är för stora risker med att köra ute i skitväder och framfö
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:22Både inför och under vintern föredrar jag mtb utomhus framför trainer och andra cykelliknande inomhusaktiviteter. Men ibland är det så mycket enklare att ta ett pass på trainern och då får det bli så. Försöker dock att aldrig köra länge på den, korta pass
Både inför och under vintern föredrar jag mtb utomhus framför trainer och andra cykelliknande inomhusaktiviteter. Men ibland är det så mycket enklare att ta ett pass på trainern och då får det bli så. Försöker dock att aldrig köra länge på den, korta pass
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:24Även om spinningsalarna på sats endats är tillåtna för gruppträningar, brukar jag smyga in där och mala några timmar ensam. Och sedan brukar jag köra några klasser ibland också. Enormt oekonomiskt i längden såklart (400 kr månaden), men stämningen med dun
Även om spinningsalarna på sats endats är tillåtna för gruppträningar, brukar jag smyga in där och mala några timmar ensam. Och sedan brukar jag köra några klasser ibland också. Enormt oekonomiskt i längden såklart (400 kr månaden), men stämningen med dun