Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelturistande italienare behöve …
You need to log in to create posts and topics.

En korrekt iakttagelse, Daniel! Skog it is! 😉
En rätt stor andel av vägarna kan vara bedövande tråkiga. De är konstruerade för transport med bil och, inte sällan, transport av malm eller timmer.

Jag brukar åka till Italien och cykla varje år för att bl.

Dalarna norr om Borlänge är inte alls fel om man bara lämnar riksvägen och tar småvägarna. Från Borlänge kan han ta västra sidan om älven upp mot Leksand (Repbäcken - Bäsna - Djura) så slipper han trafiken. Byarna ovanför Rättvik är också riktigt fina, öv

Kustvägarna norrut är också skog. Just längs Dalälven och Siljan upp till Mora är det mer öppet och väldigt fint, samma delar av Ljusnans dalgång genom Hälsingland. Härjedalen ger fina vyer, men det är ju långt dit och kalla partier. T ex vägen från Särna

Tack snälla! 🙂
Vad tror ni då om följande tre alternativ? Jag går på vad ni berättar, har alltså aldrig varit i trakterna själv. Är var och en rutt realistiskt och är någon att föredra? Jag TROR detta skulle bli ca 100 mil och det borde han väl täcka in

Gotland Runt är inte helt fel heller 🙂
Har precis avslutat Gotland runt + Oskarshamn - Gnesta (fuskade med Pendeln från Gnesta till Sundbyberg), med mina Italienska vänner och det blev mycket uppskattat.

Jag föreslår att man följer Ljusnan från Ljusdal ner till Kilafors o struntar i Hudiksvall. Det är fint längs Ljusnan.

Jannike, du måste lova att rapportera hur det gick för honom. Det är alltid kul att höra 🙂

Jag tycker att det låter bra!
Låt tid och väder avgöra om han ska upp till Hudik och vända, eller vika av mot Söderhamn, eller tidigare! Hälsa, och önska lycka till!
Och vad gäller Enköping eller Uppsala, så vet jag inte! Ungefär lika!
På nervägen måste h

Att cykla från och till Tjabostan är ingen höjdare. Skicka han med tåg till Gävle eller någon annan ort som utgångspunkt för sin semesterresa.

Tycker jag inte. Cykelstråket norrut genom Sthlm, Sollentuna, U-Väsby, Märsta till Uppsala är faktiskt helt ok. Och man kan ta liten omväg till Sigtuna om man vill ha mysfika på vägen. Från Uppsla kan man både ta mot Sala och Dalarna eller förbi Östervåla