Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelvägsfråga (Stockholm - Norrt …
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar cykla till Danderyd, svänger av där. Cyklar sedan utmed Roslagsbanan från Djursholms-Ösby till Täby, därifrån fortsätter jag på några cykelbanor och kommer efter en stund att fortsätta cykla utmed Roslagsbanan. Svänger av ut mot Arninge, cyklar

Men Calle, hur var det med dödens väg 276? Vad är din uppfattning om dess farlighet? Och vad visar cykeldatorn vid ankomst (i kilometer)? Tack för tipset oavsett.

Snälla, undvik för allt i världen 276:an! Jag har lantställe på Ljusterö och blir lessen och förskräckt varje gång jag ser en cyklist som förirrat sig ut dit. Kör istället på de mindre - och MYCKET finare - skogsvägarna norröver (typ Kårsta - Rumsättra -

Idag körde jag ungefär sträckan Åkersberga-Kaggeboda fast från andra hållet (åkte från Räfsnäs, vid Kapellskär) och körde faktiskt delvis på 276:an, men så lite så möjligt... Jag körde så här, från stan sett: Förbi Österåkers kyrka och upp till Össeby-Gar

Jag vet inte exakt hur långt det är, men tror det blir cirka 8-9 mil kanske. Har precis skaffat cykeldator så ska kolla nästa gång.

Om den kallas för dödens väg så är den väl farlig. Jag har inte reflekterat över det. Statistik kanske säger mer.

Hur är det att ta sig från Grisslehamn till Kapellskär? Då är det väl väg 283 och 76 som gäller till Norrtälje och sedan E18 till Kapellskär. Det är säkert en hel del trafik på E18, men den är väl bred och fin?

Vill köra på asfalt och inte hamna på några

Utfall.

I fredags cyklade jag så ut till Kaggeboda. Jag hade flyt då jag i danderydtrakten anslöt till en annan cyklist som påpassligt dök upp. Han hade mycket bra koll på omgivningarna och tog mig ut på en något längre runda än planerat. Från Täby gick

276 mellan Åkersberga och Ullna är ganska okej tycker jag. Många bilar och höga farter, men vägrenarna är breda.

Viktor- Du kan ju införskaffa den här boken http://www.svenska-cykelsallskapet.se/custom/Storstockholm.gif Cykel & turistkarta storstockholm

Den är rätt bra när man ska hitta nya (gen)vägar i Sthlm överlag tycker jag. Det är ju inte alla områden som känn

Tommy
Från Grisslehamn så kör du lämpligen till Norrtälje via Älmsta-Gåsvik-Norra råda Drottningdal -Röksta och sen Norrtälje. Lite längre men betydligt trevligare vägar.
Vidare sen ut mot Kapellskär så är det betydligt svårare att ange alternativ. Men ha