Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 20:28Tommy- Undvik väg 76 och E18 om du kan. Jag tycker de är bra mycket värre än väg 276. Från Norrtälje ut till Kapellskär så vet jag på vilka småvägar jag skulle cykla, Grisslehamn-Norrtälje är jag lite osäker för där har jag bara åkt bil tidigare. Men om d
Tommy- Undvik väg 76 och E18 om du kan. Jag tycker de är bra mycket värre än väg 276. Från Norrtälje ut till Kapellskär så vet jag på vilka småvägar jag skulle cykla, Grisslehamn-Norrtälje är jag lite osäker för där har jag bara åkt bil tidigare. Men om d
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 22:08Inom Sthlms län så kan man använda busskartorna för att kolla om vägarna är asfalterade. Sl kräver belagda vägar för att köra sina busslinjer.
Inom Sthlms län så kan man använda busskartorna för att kolla om vägarna är asfalterade. Sl kräver belagda vägar för att köra sina busslinjer.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:06Jag tycker nog också att 276:an från Åkersberga till Ullna är OK. Trist men säker. (Eller så är det bara för att jag cyklar den så ofta, eftersom jag bor på Norrö vid Åkersberga och är så van vid den...) Men vägen från Össeby-Garn förbi fängelset kan du v
Jag tycker nog också att 276:an från Åkersberga till Ullna är OK. Trist men säker. (Eller så är det bara för att jag cyklar den så ofta, eftersom jag bor på Norrö vid Åkersberga och är så van vid den...) Men vägen från Össeby-Garn förbi fängelset kan du v
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 00:23Paolo - Nej, vägen förbi finkan var både fängslande för benen och slutligen en fartsensation för såväl cykel som själ. Glad att jag tog den på ett sätt, men jag kände mig lite olustig till mods då alla bilar klippte förbi på 276:an, trots att vägrenen var
Paolo - Nej, vägen förbi finkan var både fängslande för benen och slutligen en fartsensation för såväl cykel som själ. Glad att jag tog den på ett sätt, men jag kände mig lite olustig till mods då alla bilar klippte förbi på 276:an, trots att vägrenen var
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 18:38Om man håller undan på väggrenen så kör alla förbi i full fart, men om man håller ut en bit så sänker de hastigheten. Däremot så håller jag aldrig ut när jag befinner mig i en kurva. När man precis kommit förbi ett krön och är i nedförsbacke så borde man
Om man håller undan på väggrenen så kör alla förbi i full fart, men om man håller ut en bit så sänker de hastigheten. Däremot så håller jag aldrig ut när jag befinner mig i en kurva. När man precis kommit förbi ett krön och är i nedförsbacke så borde man
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 16:18Här är en annan bra sida. http://gis.vv.se/iov/ Här kan du bland annat ta reda på slitlagertyp, hur mycket trafik som rör sig på vägen, hastighetsbegränsningar mm.
Här är en annan bra sida. http://gis.vv.se/iov/ Här kan du bland annat ta reda på slitlagertyp, hur mycket trafik som rör sig på vägen, hastighetsbegränsningar mm.