Quote from Guest on 4 April 2010, 14:26Jag skulle vilja ha era bästa tips på cykelvård. Vilka produkter rekommenderar ni för rengöring och skötsel?
Jag skulle vilja ha era bästa tips på cykelvård. Vilka produkter rekommenderar ni för rengöring och skötsel?
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:36Vatten, Yes och tandborste.
Vatten, Yes och tandborste.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:42Tycker jag gett mig på den varianten ett antal ggr, men det enda som händer är ju att tandborsten är kolsvart efter några sek och sen känns det som att man bara geggar runt smutsen?
Tycker jag gett mig på den varianten ett antal ggr, men det enda som händer är ju att tandborsten är kolsvart efter några sek och sen känns det som att man bara geggar runt smutsen?
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:43Då ska du kanske göra cykelvård oftare?
Då ska du kanske göra cykelvård oftare?
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:45Börja med diesel på din skitiga cykel men undvik lagerna.
Börja med diesel på din skitiga cykel men undvik lagerna.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 14:45Riktigt så skitig är den kanske inte. Ram osv har jag koll på, men det är rengöring av alla oljiga detaljer jag tycker är svårt.
Riktigt så skitig är den kanske inte. Ram osv har jag koll på, men det är rengöring av alla oljiga detaljer jag tycker är svårt.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:12Skaffa rätt verktyg så du kan meka. Skaffa nån bra bok eller kompis som kan lära ut hur det går till. Park Tools Big Blue Book of Bicycle repair är helt OK.
Det som far mest illa av skit är drivlinan. Den mår bäst av att demonteras vid rengöring (jag ge
Skaffa rätt verktyg så du kan meka. Skaffa nån bra bok eller kompis som kan lära ut hur det går till. Park Tools Big Blue Book of Bicycle repair är helt OK.
Det som far mest illa av skit är drivlinan. Den mår bäst av att demonteras vid rengöring (jag ge
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:17Någon WD-40 och tryckluft kommer inte i närheten av mina lager.
Någon WD-40 och tryckluft kommer inte i närheten av mina lager.
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:29När det gäller att göra rent så har jag provat ett antal olika preparat, från billiga till relativt dyra. Men jag kan inte se att något av dem har varit bättre än ljummet vatten och GRUMME GRÖNSÅPA. Billigt, effektivt och troligtvis bland det mest miljövä
När det gäller att göra rent så har jag provat ett antal olika preparat, från billiga till relativt dyra. Men jag kan inte se att något av dem har varit bättre än ljummet vatten och GRUMME GRÖNSÅPA. Billigt, effektivt och troligtvis bland det mest miljövä
Quote from Funbeat user on 4 April 2010, 19:50Jag har för mig att just grönsåpa är pest för miljön. Kommer inte ihåg varför.
Eftersom det är pest och vi är ändå miljöbovar, kör jag med en spolning med vatten för smutsen, och bensin för att ta bort oljan. Det avdunstrar snabbt.
Jag har för mig att just grönsåpa är pest för miljön. Kommer inte ihåg varför.
Eftersom det är pest och vi är ändå miljöbovar, kör jag med en spolning med vatten för smutsen, och bensin för att ta bort oljan. Det avdunstrar snabbt.