Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelvård
You need to log in to create posts and topics.

Här demonteras ingenting. Med mina mekarkunskaper lär cykeln aldrig kunna användas till cykling igen om jag skulle få för mig att plocka ner den i molekyler. Annars var det en del bra tips, tack!

EDIT: Jag kan justera växlar och sånt basic, men där nåns

Typisk for menn. Får ikke gjort noget uten oppskrift: Martin Kroom

" Skaffa nån bra bok eller kompis som kan lära ut hur det går till. Park Tools Big Blue Book of Bicycle repair är helt OK. "

Aase: Typiskt kvinnor att generalisera...

Det er mulig jeg var litt hurtig på tagentene. Det finnes sikkert untak 😉

Men det er så få untak fra reglen , at generalisering faller naturlig.

Blir litt fedup av reklamer på TV av menn som demostrerer nye vaskemidler og køksmaskiner mens fruen stå

Aase: Mitt inlägg var ett bara konkret svar på trådstartarens fråga, d v s vilka är era bästa tips mm. Det finns säkert bättre. Även litteratur klassar jag som produkt, men inlärning går ofta fortare i sällskap med en mer erfaren, om man nu vill lära sig

Aase: Du är tydligen inte fotograf. En kunnig fotograf hade aldrig gjort den liknelsen.

http://dlridings.se/paw/2006/4.html

Rätt intill ett av Sveriges bästa fika för cyklister, Fjärås Bräcka, så det är inte helt "off-topic" i ett cykelforum.

Tagen med

OT: TV-reklam behöver man väl inte irritera sig på? Det är bara att göra sina egna val. Det tragiska är möjligen att den reklam som visas fungerar på tillräckligt många.

Fjärås Bräcke har mig veterligen varit mer av uppkastningar än mysiga fikaturer.

Nu tar jag kameran med mig idag. Min oorganiserade kompis höll stilen och är inte hemma idag (jag skulle cykla till Orust idag). Så nu tar jag och min fru en lugn tur till Bräcka och jag tar bilder av bullarna. Lyckas jag komma före någon av klubbarna, så

Pröva köra tävlingar där....