Quote from Håkan Öhling on 21 September 2009, 20:50Det här låter som en osann myt. Om man reducerar baksuget finns det väl ändå en gubbe nånstans längst bak där samma baksug finns kvar. Med samma logik skulle det alltså vara jobbigare att ligga längst bak i en klunga?
Det här låter som en osann myt. Om man reducerar baksuget finns det väl ändå en gubbe nånstans längst bak där samma baksug finns kvar. Med samma logik skulle det alltså vara jobbigare att ligga längst bak i en klunga?
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:31Mnja, killen längst fram tjänar lite på att ngn tar hans baksug. Killen längst bak tjänar på att ngn tar hans vind. Alla kan mao. tjäna på klunga.
Procentuppgifter blir ju alltid grova uppskattningar. Det lär ju bero på många faktorer utöver avståndet mel
Mnja, killen längst fram tjänar lite på att ngn tar hans baksug. Killen längst bak tjänar på att ngn tar hans vind. Alla kan mao. tjäna på klunga.
Procentuppgifter blir ju alltid grova uppskattningar. Det lär ju bero på många faktorer utöver avståndet mel
Quote from Håkan Öhling on 21 September 2009, 21:46Jag menar jobbigare längst bak än näst längst bak...
Jag menar jobbigare längst bak än näst längst bak...
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:50Rent fysiskt blir det ju så. Och jag har nog tyckt det är så i verkligheten också, betydligt jobbigare att hålla rulle som sista-cyklist, än som näst sist. Fast jag är bra usel på klung-körning iofs.
Rent fysiskt blir det ju så. Och jag har nog tyckt det är så i verkligheten också, betydligt jobbigare att hålla rulle som sista-cyklist, än som näst sist. Fast jag är bra usel på klung-körning iofs.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:50Huh? Myt? Ligger man på rulle blir det *mycket* lättare, en sanning som det är lätt att bekräfta själv genom att helt enkelt testa. Kruxet är förstås att man måste ligga ruggigt nära om man ska uppleva det som "lätt". När man närmar sig kommer man att kän
Huh? Myt? Ligger man på rulle blir det *mycket* lättare, en sanning som det är lätt att bekräfta själv genom att helt enkelt testa. Kruxet är förstås att man måste ligga ruggigt nära om man ska uppleva det som "lätt". När man närmar sig kommer man att kän
Quote from Håkan Öhling on 21 September 2009, 22:02Mi Chel, nu handlade det inte om att det blir lättare att ligga på rulle. Där är nog alla överens. Det handlar om att den som ligger längst fram får det enklare om nån ligger bakom jämfört med om han var helt ensam.
Mi Chel, nu handlade det inte om att det blir lättare att ligga på rulle. Där är nog alla överens. Det handlar om att den som ligger längst fram får det enklare om nån ligger bakom jämfört med om han var helt ensam.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:05Ojdå, missade det helt 😀
Glöm inlägget.
Ojdå, missade det helt 😀
Glöm inlägget.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:10Iain, jag vill fortfarande veta var du har hittat dina siffror.
När det gäller uttrycket baksug så är det lite missvisande. Det klungkörning handlar om är att alla hjälps åt att dra med sig den omgivande luften. Man skapar en "bubbla" av luft som omger c
Iain, jag vill fortfarande veta var du har hittat dina siffror.
När det gäller uttrycket baksug så är det lite missvisande. Det klungkörning handlar om är att alla hjälps åt att dra med sig den omgivande luften. Man skapar en "bubbla" av luft som omger c
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:145-6 led är bäst pga ryckighet i klungan (sorry, kunde inte låta bli att vidga tråden lite...)
5-6 led är bäst pga ryckighet i klungan (sorry, kunde inte låta bli att vidga tråden lite...)
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:17"Jag menar jobbigare längst bak än näst längst bak... "
Det är minst jobbigt att ligga inuti klungan, i mitten. Det är alltså jobbigare att ligga längst bak än nåt längre fram i klungan.
"Jag menar jobbigare längst bak än näst längst bak... "
Det är minst jobbigt att ligga inuti klungan, i mitten. Det är alltså jobbigare att ligga längst bak än nåt längre fram i klungan.