Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling i midsommar
You need to log in to create posts and topics.

Om vädret är hyggligt åker jag racer från Västerås till Odensbacken (ca 12 mil, beror på vägval) på fredag. Tillbakafärd på söndag.

Detta var en kul tråd.

Funderar på att cykla Gbg-Varberg (ca 85km) torsdag och åter på söndag. Har en liten fundering bara, hur gör ni med all packning? Jag förmodar att ni precis som jag saknar pakethållare, cykelkorg och allt sånt där annat praktiskt m

Jepp, jag har en 40-liters Mc Kinley med "distansventilation", rymmer tält, sovsäck, liggunderlag, kokutrustning, löparskor m m. Under sex kg. I midsommar skippar jag nog tält m m. Kanske tar bärbara datorn i stället.

Du får inte ont i ryggen av ryggsäck?

Min nacke klagade efter halvvättern och då hade jag bara en liten camelback på ryggen... kan inte föreställa mig hur det skulle va om jag packade stora ryggsäcken.

Man får vänja sig på kortare turer, och gärna träna ryggen m h a styrketräning samt hitta sin sittställning.

Kör Coreträning minst 60 min varje vecka... plus att det blir lite mage och rygg när jag kör andra gruppass på gymet. Får väl försöka öka det då så jag oxå kan cykla Gbg-Varberg eller liknande i midsommar.

Jag har en Camelbak Transalp 29 liter rygga. Den använder jag också dagligen till jobbet så jag märker knappt att jag har den på mig. Men för den skull vill jag inte stuva den knökfull. Tar bara med mig ett ombyte, två kalsingar och ett par sandaler.
Kom

För kortare äventyr så räcker en lätt och tight 25-liters ryggsäck utmärkt. OMM gör fina sådana och Salomon eller Raidlight är också funkis.

Min klubbkompis Jerry kör med en liten ryggsäck på sina rätt rejäla cykeläventyr:

http://www.cycloclimbing.com/

Hm... Jag tror jag måste lära mig att resa lätt...

Kan ju aldrig bestämma mig vad jag ska ha på mig, så det brukar bli ett antal ombyten när jag ska iväg någonstans... (#)

Ska ni vara lediga under midsommar...?