Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling i midsommar
You need to log in to create posts and topics.

Ja

Inte jag...:´(

Synd att jobba under midsommar.

Nä, det har varit lite väl mycket.
Räddningstjänsten StorGbg hade 40 pågående händelser samtidigt i tisdags förra veckan. Det är ganska mycket med tanke på att vi bara (!) har 17 stationer.
Gott att det har börjat regna...;)

Nåja. Hoppas jag slipper regn i morgon. Har naturligtvis packat med lite rumpsalva ifall det blir blött.
Cykeln är putsad. Bromsgummina bytta. Tre slangar och fyra kolsyrepatroner. Lite laglappar. Ska nog klara 50 mil med det.
4.5 kg vägde min rygga, en C

Vill bara flagga lite för regncape. Kostar lite, väger nästan inget och man ser ut som batman när man kommer farande.
Jag ska nöjescykla imorrn på Tjörn med barn o kompisar o pojkvänner till barn o div annat löst folk.
Lycka till med cyklingen Per!

Och t

Jag har inte börjat packa, om jag orkar bry mig så ska bromsklotsarna bytas innan avfärden i morgon. Vill iväg tidigt för att slippa trafiken, men nu känns som jag kommer iväg någon gång på förmiddagen.

Färdväg:
Haga - Västerås cityring - Ekbacken - Barkarö - Sanda - Kvicksund - Tumbo - Kungsör - Hjälmarsund - Äsköping - Odensbacken.

Nu är vinden sydvästlig ca 5 m / s, i den riktningen jag ska. Blir bra träning att sitta aerodynamiskt!

Tänker cykla kon

Jag cyklade drygt 14 mil med 9.5 kg (i början, ca 6.5-7 kg i slutet) ryggsäck för två veckor sen. Det var inte bekvämt, men det funkar.

Om det inte blir ösregn framåt eftermiddagen ska jag nog ge mig ut på en stadsrunda. Några mil genom de centrala delar

Första etappen avklarad.
20 mil i en hemsk motvind. Har nog aldrig haft så ont i benen efter att ha fått driva på hela tiden i runt 8 timmar + pauser. Ibland var jag tvungen att stå upp i nedförsbackarna och hade ändå problem att komma upp í 25 km/timmen