Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 09:59Om det är under vintern som du vill träna löpning och kanske tycker det är för kallt för att cykla så lär det bara vara positivt med löpträningen, cykling är ju en uthållighetsidrott och en god "central" kapacitet (Hjärta/Lungor) är ju en fördel.
Så ut oc
Om det är under vintern som du vill träna löpning och kanske tycker det är för kallt för att cykla så lär det bara vara positivt med löpträningen, cykling är ju en uthållighetsidrott och en god "central" kapacitet (Hjärta/Lungor) är ju en fördel.
Så ut oc
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 10:00Måste väl bero på ambitionsnivå också (i en skala som vinna touren eller komma runt på vätternrundan), senast jag tittade har fortfarande triatlerna cykel i sitt program och eliten inom det levererar väl bra resultat även på cykel?
Måste väl bero på ambitionsnivå också (i en skala som vinna touren eller komma runt på vätternrundan), senast jag tittade har fortfarande triatlerna cykel i sitt program och eliten inom det levererar väl bra resultat även på cykel?
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 11:21Får väl se fram i vår om jag hänger med sämre/bättre på cykelloppen(motionsklass),har inte sprungit regelbundet p många år grejjen är att vi har ett 10 km långt lopp(löpning)på jobbet i vår,och jag tänker inte bli sist:)
Får väl se fram i vår om jag hänger med sämre/bättre på cykelloppen(motionsklass),har inte sprungit regelbundet p många år grejjen är att vi har ett 10 km långt lopp(löpning)på jobbet i vår,och jag tänker inte bli sist:)
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 13:48Beror som sagt på vilken nivå du ligger på. Enligt boken "Triathlon - Start to finish" sägs det att cykling förbättrar din löpning mer än vad löpning förbättrar din cykling. Det kanske är ett mer positivt sätt att se det på :-).
Beror som sagt på vilken nivå du ligger på. Enligt boken "Triathlon - Start to finish" sägs det att cykling förbättrar din löpning mer än vad löpning förbättrar din cykling. Det kanske är ett mer positivt sätt att se det på :-).
Quote from Funbeat user on 12 February 2012, 23:43Ok känns väl som att det skall kunna gå att kombinera då:)Faktiskt riktigt kul o jogga lite:)
Ok känns väl som att det skall kunna gå att kombinera då:)Faktiskt riktigt kul o jogga lite:)
Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 08:26Jag tror stenhårt på att variation är bara nyttigt för välbefinnandet 🙂
Jag tror stenhårt på att variation är bara nyttigt för välbefinnandet 🙂
Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 09:58Jag tror att båda hjälper varandra. Men så sysslar jag ju med triathlon också... 🙂
Jag tror att båda hjälper varandra. Men så sysslar jag ju med triathlon också... 🙂
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 15:35Min erfarenhet är glasklar: blandning ger utspädning.
Jag gick från enbart cykel till triathlon och som gammal simmare betydde det i praktiken mindre cykling och mycket mer löpning. Träningsmängden gick upp och cykelkapaciteten föll 5-10% (Watt, inte far
Min erfarenhet är glasklar: blandning ger utspädning.
Jag gick från enbart cykel till triathlon och som gammal simmare betydde det i praktiken mindre cykling och mycket mer löpning. Träningsmängden gick upp och cykelkapaciteten föll 5-10% (Watt, inte far
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 17:26Som sagt, beror väl på ambitionsnivån. Elitsatsning eller "hålla igång och må bra"?
Som sagt, beror väl på ambitionsnivån. Elitsatsning eller "hålla igång och må bra"?
Quote from Funbeat user on 19 February 2012, 20:52Ja de e klart, "vaniljcyklar" man är det utmärkt att fylla på med lite "vaniljlöpning" 😉
TS frågade om löpningen kunde göra honom bättre och starkare. Då är det mer eller hårdare cykling som gäller. Det finns inga genvägar till det perfekta trampet...
Ja de e klart, "vaniljcyklar" man är det utmärkt att fylla på med lite "vaniljlöpning" 😉
TS frågade om löpningen kunde göra honom bättre och starkare. Då är det mer eller hårdare cykling som gäller. Det finns inga genvägar till det perfekta trampet...