Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 08:42En sak som jag upplever att många glömmer är att kroppen tål mer träning om man varierar träningen. Alltså, oavsett om cykeln ger bättre eller sämre löpning så mår nog KROPPEN bättre av att inte träna samma och samma och samma. Det i sig kan ju ge bättre
En sak som jag upplever att många glömmer är att kroppen tål mer träning om man varierar träningen. Alltså, oavsett om cykeln ger bättre eller sämre löpning så mår nog KROPPEN bättre av att inte träna samma och samma och samma. Det i sig kan ju ge bättre
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 00:26Njae.... Diskussionen började med en fråga om att bli bättre på att cykla genom att springa.
Det finns inga elitidrottare som ersätter sin huvudträning med något annat.
Däremot kan de komplettera med något annat. Men det innnebär MER träning, inte ANNAN
Njae.... Diskussionen började med en fråga om att bli bättre på att cykla genom att springa.
Det finns inga elitidrottare som ersätter sin huvudträning med något annat.
Däremot kan de komplettera med något annat. Men det innnebär MER träning, inte ANNAN
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 08:22Fast jag inbillar mig ju att många motionärer gärna vill tro att de tränar som eliten, fast de är långt därifrån, och att de skulle må betydligt bättre om de hade lite mer fokus på just livsglädje, motivation och välbefinnande... Men det är kanske en anna
Fast jag inbillar mig ju att många motionärer gärna vill tro att de tränar som eliten, fast de är långt därifrån, och att de skulle må betydligt bättre om de hade lite mer fokus på just livsglädje, motivation och välbefinnande... Men det är kanske en anna
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 08:59Sara
+1
Sara
+1
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 10:46Du har nog helt rätt Sara. Samtidigt är det väldigt roligt att leka att man är elit, det gäller bara att komma ihåg att det är en lek 😉
Du har nog helt rätt Sara. Samtidigt är det väldigt roligt att leka att man är elit, det gäller bara att komma ihåg att det är en lek 😉
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 13:43Svårt att åka lvg med all den snö och is som finns här där jag bor och misstänker att motivationen skulle sjunka ganska snabbt med ~20h trainer per vecka så personligen tycker jag det är skönt med lite mtb/löpning/längdskidor som komplement till träningen
Svårt att åka lvg med all den snö och is som finns här där jag bor och misstänker att motivationen skulle sjunka ganska snabbt med ~20h trainer per vecka så personligen tycker jag det är skönt med lite mtb/löpning/längdskidor som komplement till träningen
Quote from Funbeat user on 21 February 2012, 14:17MTB/cross/lvg har inte så stor betydelse. Det handlar om att ha rätt sittställning.
MTB/cross/lvg har inte så stor betydelse. Det handlar om att ha rätt sittställning.