Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykling på väg
You need to log in to create posts and topics.

Hoppas bilisten blir befriad från sitt körkort, på livstid.
Stämmer artikeln har denne förverkat sin rätt att framföra
motorfordon - att dels framkalla fara för en oskyddad trafikant
och sedan försöka bortförklara sig saknar ord!

Att sedan "rättsväsendet

Eftersom bilen är norm i Sverige, så ska de som faller utanför normen jagas. Förr kallades det för häxjakt, senare judeförföljelse. Nu åtalar man fordonsförare som framför fordon på vägen.

Vem ska vi förfölja sen?

Jag var nyligen tvungen att läsa in körkortsteorin eftersom jag måste göra teoriprov för BE kort (tungt släp).

Vad jag minns står det väldigt tydligt att vägarna är till för ALLA trafikanter.
Gående, cyklande, hästar, traktorer, motorredskap, motorcyklar

Låter galet om man blir åtalad för att ha blivet påkörd, och extra tokigt om påkörningen var en medveten handling som det verkar vara i det här fallet.

Från vägtrafikförordningen annars,

"Om det finns en cykelbana, ska du normalt använda den. Detsamma

Färdmålet är väl alltid att köra där det fungerar att köra?

Tur att staten får in massa skattepengar, som kan användas till att jaga oss hemska cyklister! Hur skulle världen se ut om vi fick härja fritt?

Nu sticker jag ut och gör livet surt för alla icke cyklister! (med busshammaren i högsta hugg).

Det är skrämmande att läsa folks kommentarer till artikeln på tidningens hemsida. Jag tror att liknande kommer att hända igen tyvärr, eftersom trafiken av så många ses som en kamp, på liv och död, som de absolut skall vinna. Att alla skulle vinna på att r

Höll själv på att köra in i en bil med släp bakifrån, men hann väja ut åt vänster. Tur nog kom inga mötande bilar. I vilket fall kom bilen sedan ikapp mig och föraren vrålade "Jäääävla sportfåne, ni tror ni får köra hur ni vill"....osv.
Det är hedrande t

Om du var nära att köra på honom bakifrån höll du inte tillräckligt avstånd antar jag.

Redigering: Hoppas målet mot cyklisten går till Högsta Domstolen. Lagtexten kan tolkas hur som helst, här behövs ett prejudikat.

Härligt med folk som skäller ut andra för sina egna misstag. Vi ska kramas i trafiken!