Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 09:44Råkade ut för en konstig incident häromdagen. Var ute och cyklade, på bilväg, när en blå skåpbil körde om, precis när den skulle passera vevades fönstret på passagerarsidan ned och sen skrek någon!
Blev så paff att jag började skratta, att bli tutad på o
Råkade ut för en konstig incident häromdagen. Var ute och cyklade, på bilväg, när en blå skåpbil körde om, precis när den skulle passera vevades fönstret på passagerarsidan ned och sen skrek någon!
Blev så paff att jag började skratta, att bli tutad på o
Quote from Lars Mörrby on 12 June 2010, 10:00Anders - han kanske inte hade hunnit utveckla ett talspråk ännu?
En del primater är ganska primitiva...
Anders - han kanske inte hade hunnit utveckla ett talspråk ännu?
En del primater är ganska primitiva...
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:04Det är faktiskt inte så farligt att köra på cykelbanan. Man tar det helt enkelt lugnt när det behövs. Se det som intervallträning.
Min bil maxar 180, men jag kräver inte att få köra i 180 överallt.
Det är faktiskt inte så farligt att köra på cykelbanan. Man tar det helt enkelt lugnt när det behövs. Se det som intervallträning.
Min bil maxar 180, men jag kräver inte att få köra i 180 överallt.
Quote from Lars Mörrby on 12 June 2010, 10:33Det är lite olika på olika cykelbanor och vid olika tidpunkter. På en del ställen går det inte att komma fram på eftermiddagen vid fint väder på grund av alla pensionärer, hundar, barn, barnvagnar, rullskridskoåkare, stavgångare, etc, etc. Det värsta är f
Det är lite olika på olika cykelbanor och vid olika tidpunkter. På en del ställen går det inte att komma fram på eftermiddagen vid fint väder på grund av alla pensionärer, hundar, barn, barnvagnar, rullskridskoåkare, stavgångare, etc, etc. Det värsta är f
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 10:48Jodå, det finns undantag. Cykelbanan mellan Helenelunds station och Kista skulle jag inte drömma om att försöka cykla på när jag ska till jobbet.
Jodå, det finns undantag. Cykelbanan mellan Helenelunds station och Kista skulle jag inte drömma om att försöka cykla på när jag ska till jobbet.
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 11:27Helt rätt Christer - någon valde att med bil avsiktligt köra på en cyklist - något som i juridisk mening sträcker sig nånstans från vårdslöshet i trafik till *mordförsök* - och det enda skribenterna reagerar på är hur irriterande
det är med cyklister som
Helt rätt Christer - någon valde att med bil avsiktligt köra på en cyklist - något som i juridisk mening sträcker sig nånstans från vårdslöshet i trafik till *mordförsök* - och det enda skribenterna reagerar på är hur irriterande
det är med cyklister som
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 13:29Jag cyklar en hel del på cykelbanor ... Vid Hjulsbro är det en bro(!) med helt fascinerande cykelbana (som jag brukar cykla på iaf, körbanorna är smala) den är belagd med betong som har ungefär samma struktur som en tvättbräda ...
Men apropå fallet, d
Jag cyklar en hel del på cykelbanor ... Vid Hjulsbro är det en bro(!) med helt fascinerande cykelbana (som jag brukar cykla på iaf, körbanorna är smala) den är belagd med betong som har ungefär samma struktur som en tvättbräda ...
Men apropå fallet, d
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 13:57Hej!
Jag var ute o cyklade häromdagen (min andra tur som nybliven cyklist) och blev stoppad i en trafikkontroll då jag cyklade på bilväg, men blev där upplyst om att om det finns en cykelväg, så ska den användas!!
Hej!
Jag var ute o cyklade häromdagen (min andra tur som nybliven cyklist) och blev stoppad i en trafikkontroll då jag cyklade på bilväg, men blev där upplyst om att om det finns en cykelväg, så ska den användas!!
Quote from Funbeat user on 12 June 2010, 14:12Ta namn på poliserna nästa gång och rapportera till deras befäl.
Ta namn på poliserna nästa gång och rapportera till deras befäl.
Quote from Rasmus Olsson on 12 June 2010, 14:19I vintras fick jag veta av Kling & Klang att det är förbjudet att cykla på 70 väg. Finns inget som säger att poliser kan svensk lag och svenska trafikregler. Funderade på att JO-anmäla dom.
I vintras fick jag veta av Kling & Klang att det är förbjudet att cykla på 70 väg. Finns inget som säger att poliser kan svensk lag och svenska trafikregler. Funderade på att JO-anmäla dom.