Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklingen har ökat 100% sommartid …
You need to log in to create posts and topics.

Kul att cykeln börjar bli något politiker och tjänstemän tar (måste ta) hänsyn till i sin planering! 150 000 cyklister i stan en vanlig vardag på sommarhalvåret.

Kolla artikel i DN idag: http://www.dn.se/sthlm/nu-maste-stadsplanerarna-rakna-med-cyklister

rolig utveckling.
Tycker framförallt vintercykling ökat mycket i Gävle. Idag tycker jag att alla typer av människor cyklar året om.

Det är Stockholmspartiets förtjänst.

dET ÄR inte STOCKHOLMSPARTIETS TJÄNST.. Stella Fares djävla cykelbanor är totalt livsfarliga...framförallt för cyklister...Dessutom har det inneburit att Cyklister är hatade och det känns som om att det finns skott pengar på oss,,,

Hade ingen aning om att det var Stella Fare som var ute och byggde cykelbanorna. Jag trodde det var tjänstemän som projekterade och vägbyggfirmor om byggde dom. Händig kvinna det där, bygga alla cykelbanor själv!

He, he. Kan nog känna igen mig i den där ilskan mot Stella Fare men som Bruse dolt antyder så var dom faktiskt flera som beslutade om vägbanorna inne i stan. Stella var förmodligen bara ansiktet utåt.
Men fortfarande kan jag känna en rädsla (en lätt skakn

Jag vågar inte cykla på cykelbanorna. Det är ju total anarki där. Fast jag tror att det snarare beror på att folk i allmänhet verkar betrakta cykelbanor som laglösa zoner än på eventuella politruckers (miss)riktade välvilja att främja cykling.

Ni har röstad fram Stockholmspartiet i Stockholm!

Tycka vad man vill om cykelbanorna på Hornsgatan, men efter att de tillkom, har olyckstillbuden mellan bilar och cyklar minskat drastiskt. Och det var inte sådana cykelbanor Stella ville ha, utan där blev hon faktiskt motarbetad.

hoppas att det kommer byggas cykelbanor för cyklister och cyklar, -inte för bilarna (för att hålla cyklarna borta från bilarna)