Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 10:00Siffran kom från artikeln, håller med om att journalister har det svårt med procent emellanåt, de får t ex att 2,5 ggr så många blir en ökning med 250% (rätt svar 150%).
I detta fall faller det dock inom felmarginalen om det är 10 eller 11 ggr så många.
Siffran kom från artikeln, håller med om att journalister har det svårt med procent emellanåt, de får t ex att 2,5 ggr så många blir en ökning med 250% (rätt svar 150%).
I detta fall faller det dock inom felmarginalen om det är 10 eller 11 ggr så många.
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 12:52Politikerna borde fundera på det här http://www.cyclescheme.co.uk/
Politikerna borde fundera på det här http://www.cyclescheme.co.uk/
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 13:04Uppmärksamheten mot omgivningen är beroende på vad som behövs för den egna framkomligheten. Det är naturligt att överblicka och söka av ett större område framför sig när man rör sig fortare.
Cyklist tittar långt fram för att se övriga trafikanter och eve
Uppmärksamheten mot omgivningen är beroende på vad som behövs för den egna framkomligheten. Det är naturligt att överblicka och söka av ett större område framför sig när man rör sig fortare.
Cyklist tittar långt fram för att se övriga trafikanter och eve
Quote from Rasmus Olsson on 9 April 2009, 13:09Kliver de ut i gatan mot röd gubbe utan att se sig för, kan vem som helst bli överraskad att det kommer ett fordon. Tittar dom ned i backen och dessutom har hörlurar, hör de inte heller när jag plingar å skriker på dom. Hon sket nog i brallan imorse när m
Kliver de ut i gatan mot röd gubbe utan att se sig för, kan vem som helst bli överraskad att det kommer ett fordon. Tittar dom ned i backen och dessutom har hörlurar, hör de inte heller när jag plingar å skriker på dom. Hon sket nog i brallan imorse när m
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 13:13Hur långt behövde du sträcka dig?
Hur långt behövde du sträcka dig?
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 13:21Till samtliga: Du ska framföra ditt fordon utan att hindra eller störa övrig trafik.
Till samtliga: Du ska framföra ditt fordon utan att hindra eller störa övrig trafik.
Quote from Rasmus Olsson on 9 April 2009, 13:23Passa på att cykla nu. De har börjat grusa cykelbanorna igen märkte jag imorse.
Passa på att cykla nu. De har börjat grusa cykelbanorna igen märkte jag imorse.
Quote from Funbeat user on 9 April 2009, 14:22att visa hänsyn och inte bara yeeha! här kommer jag i mina nya cykelbyxor från Assos hur svårt kan de va 🙂
att visa hänsyn och inte bara yeeha! här kommer jag i mina nya cykelbyxor från Assos hur svårt kan de va 🙂
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 06:13Tja den upplevda risken är stort sett konstant... vad sedan "upplevd" risk är - är en heeelt annan sak....
Fast fungerar det inte att säga/ropa "HÅLL HÖGER!!" när man är ca strax bakom i Sverige? (eller "on your left" som Boulderiterna säger)
(tycker
Tja den upplevda risken är stort sett konstant... vad sedan "upplevd" risk är - är en heeelt annan sak....
Fast fungerar det inte att säga/ropa "HÅLL HÖGER!!" när man är ca strax bakom i Sverige? (eller "on your left" som Boulderiterna säger)
(tycker
Quote from Funbeat user on 10 April 2009, 12:09För fotgängaren är den upplevda säkerheten mindre än den faktiska säkerheten.
Man upplever som fotgängare att det var nära ögat när cyklisten sveper förbi även om cyklisten med sitt större uppmärksamhetsområde i själva verket har haft vederbörliga margi
För fotgängaren är den upplevda säkerheten mindre än den faktiska säkerheten.
Man upplever som fotgängare att det var nära ögat när cyklisten sveper förbi även om cyklisten med sitt större uppmärksamhetsområde i själva verket har haft vederbörliga margi