Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklingen har ökat 100% sommartid …
You need to log in to create posts and topics.

sammanfattningsvis;
cyklister cyklar som om de hade huvudet under armen
fotgängare går som om de hade huvudet under armen
bilister kör som om de hade huvudet under armen

😉

>i själva verket har haft vederbörliga marginaler. ???

Det bedömmer den som blir omkörd och inte den som kör om.
Det underliga argumentet använder andra mottrafikanter också så länge ingen blir nedkörd. När någon blir nedkörd så "Oj, XX gjorde något jag

David: "Det bedömer den som blir omkörd och inte den som kör om."

På jobbet sa en kollega på allvar att det borde vara hastighetsbegränsning för cyklister i stan. De kör ju så fort! Jag svarade då att det är samma hastighetsbegränsningar för cyklister so

Det fina är när mottrafikanter även leker polis, domstol och kriminalvård.
Då brukar vi inte vara överrens.

Där påminde du mig att jag ska polisanmäla en bilist för dråpförsök. Medvetet körde han upp bakifrån å prejade mig mer å mer åt höger, trots gott om utrymme till vänster.

Det är ju superbra att cyklingen ökat även vintertid. Om tillräckligt många cyklar, så kanske komunerna får arschlet ur vagnen och börjar prioitera att ta bort snön på cykelvägarna lika tidigt som dom prioriterar bilvägarna.

Funkar fint mellan Linköping o Ljungsbro. Gav de bara tusan i att grusa (vem halkar egentligen på en helt rak o platt väg?) så skulle det vara kakpoäng direkt.

I Trollhättan är de suveräna på att ploga cykelbanor 🙂

Jag hade att göra med en trevlig mottrafikant i form av en taxiförare. Jag låg på den trevliga Långholmsgatan i Stockholm på väg mot Västerbron. För att inte riskera att bli prejad höll jag lite pondusutrymme i höger körfält strax innan Högalidsgatan. Tax

Ja, herregud. Bilister och andra motorfordonstrafikanter är dom värsta. Vissa är hänsynsfulla och lämnar nästan överdrivet mycket avstånd, andra kör förbi som om man inte finns.

Jag råkade ut för ungefär samma sak som dig, Hans. Cyklade på en gata i cent