Quote from Lena O on 12 April 2009, 22:40Hans: Det låter som om du är jättebenägen att hålla med ... allt du just nämde bara starka skälen tills varför man ska/bör undvika cykelbanor ...
Hans: Det låter som om du är jättebenägen att hålla med ... allt du just nämde bara starka skälen tills varför man ska/bör undvika cykelbanor ...
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:12Fick ett erbjudande av samhällsplanerarna på jobbet att få cykeln utrustad med kamera och gps för deras trafikundersökningar. Men jag vet inte om det hade varit så kul att cykla omkring i någon månad med en kamera som registrerar vart (och hur) man cyklar
Fick ett erbjudande av samhällsplanerarna på jobbet att få cykeln utrustad med kamera och gps för deras trafikundersökningar. Men jag vet inte om det hade varit så kul att cykla omkring i någon månad med en kamera som registrerar vart (och hur) man cyklar
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:18Du skojar väl, vore väl toppen att få delta i en sån undersökning o ha chansen att visa hur illa många cykelvägar är. Har ett klassiskt exempel nära hemma. Kraftig nerförsbacke där man nästan rullar upp i 50, sen en bro. Kraftigt uppför direkt efter bron.
Du skojar väl, vore väl toppen att få delta i en sån undersökning o ha chansen att visa hur illa många cykelvägar är. Har ett klassiskt exempel nära hemma. Kraftig nerförsbacke där man nästan rullar upp i 50, sen en bro. Kraftigt uppför direkt efter bron.
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:24Jag har funderat på att delta i undersökningen. Vägt fördelar och nackdelar emot varandra. Det som jag tänkte mest på är väl egentligen att någon annan som cyklar mera genom själva innerstaden borde få vara med i undersökningen. Själv så har jag slutat cy
Jag har funderat på att delta i undersökningen. Vägt fördelar och nackdelar emot varandra. Det som jag tänkte mest på är väl egentligen att någon annan som cyklar mera genom själva innerstaden borde få vara med i undersökningen. Själv så har jag slutat cy
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:46Klart du ska vara med. Risken är ju annars att de tar någon annan som kör på andra platser som blir åtgärdade, och gissa vem vi blir arg på som inte fixade S:t Eriksgatan och Fridhemsplan...
Klart du ska vara med. Risken är ju annars att de tar någon annan som kör på andra platser som blir åtgärdade, och gissa vem vi blir arg på som inte fixade S:t Eriksgatan och Fridhemsplan...
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 22:46Gazzah: Njaej. Fortfarande ser jag ouppmärksamma bilister som en större fara. Bilar är hårda och tunga, fotgängare är mjuka och lätta. Kanske är jag färgad av att jag en gång blev påkörd av en ouppmärksam bilist och fick mig en liten flygtur över motorhuv
Gazzah: Njaej. Fortfarande ser jag ouppmärksamma bilister som en större fara. Bilar är hårda och tunga, fotgängare är mjuka och lätta. Kanske är jag färgad av att jag en gång blev påkörd av en ouppmärksam bilist och fick mig en liten flygtur över motorhuv
Quote from Funbeat user on 16 April 2009, 23:40Kan inte Sverige ha en "cykla till jobbet månad" där alla uppmanas att cykla till jobbet (naturligvis så måste samhällsplanerarna föregå med gott exempel....)
Tror nog att många skulle få en riktig AHA upplevelse när dom inser hur illa vissa cykelbanor ä
Kan inte Sverige ha en "cykla till jobbet månad" där alla uppmanas att cykla till jobbet (naturligvis så måste samhällsplanerarna föregå med gott exempel....)
Tror nog att många skulle få en riktig AHA upplevelse när dom inser hur illa vissa cykelbanor ä
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 10:04Raymond- hahaha okej, jag känner det tunga ansvaret. Jag ska kolla med dem om det finns någon plats kvar i undersökningen.
Raymond- hahaha okej, jag känner det tunga ansvaret. Jag ska kolla med dem om det finns någon plats kvar i undersökningen.
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 11:31Oscar,
sedär, nånting för svenska politiker att ta efter! Vem är det man ska börja mailbomba för att få till nått sånt?
Oscar,
sedär, nånting för svenska politiker att ta efter! Vem är det man ska börja mailbomba för att få till nått sånt?
Quote from Funbeat user on 17 April 2009, 16:22Vadå, vi skapar inte en cykeldag genom att mejla politiker och hoppas på att dom ska införa nåt, vi skapar den såklart på gräsrotsnivå. Bara vi bestämmer ett datum då våren har kommit (till hela Sverige förslagvis) och säger att det är en cykla till jobbe
Vadå, vi skapar inte en cykeldag genom att mejla politiker och hoppas på att dom ska införa nåt, vi skapar den såklart på gräsrotsnivå. Bara vi bestämmer ett datum då våren har kommit (till hela Sverige förslagvis) och säger att det är en cykla till jobbe