Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCyklingen har ökat 100% sommartid …
You need to log in to create posts and topics.

Körde du inte in hade ett samtal med chaffören?
och vid behov så ringer man företaget som handhar servicen och diskuterar deras beteende i trafiken.
De gillar inte insändare i lokaltidningarna.

Jag träffade på en liknande buss hemmavid. Jag blev lätt irriterad och gasade för fullt för att hinna ikapp bussen till nästa hållplats. Där stannade jag och knackade på förarens sidoruta och gav honom en utskällning. Hoppas att han är mer uppmärksam efte

Jo, klart att jag skällde ut honom. Han verkade lite skärrad, men var mest intresserad av om något skulle anmälas eller om han kunde köra vidare än att be om ursäkt (men det gjorde han till slut). Cykeln (stålhäst) tog faktiskt inga skador och jag hade in

Såg han inte dig så hade han kört över dig.
Det är mer en omdömesfråga och i förlängningen en intelligensfråga.
Tyvärr så är det väldigt många mottrafikanter som visar upp ett bristande omdöme.

och jag mötte en cyklist i dag på långpasset, en av de fantastiska, griniga gamla gubbarna som minsann och det ska lära en ett och annat. De där som skriver insändare och skriver under med "vän av ordning" och "arg skattebetalare" eller "rätt ska vara rät

Att undvika cykelbanor!

eller vattensjuka gräsmattor?

EDIT:
eller, där det finns hjärterum finns det stjärterum 😀

skrattar bäst som (hån) skrattar sist

Bästa rådet som finns.
Undvik cykelbanor

Jag är inte benägen att hålla med. Cykelbanor är ofta väldigt bra. Trots allt upplever jag omdömeslösa bilister som en större fara för liv och lem, än ouppmärksamma fotgängare och cyklister. I alla fall i Stockholm. (Undantag möjligen den fotgängare som g